کد خبر: ۸۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - اگر مایلید درباره کوه مغناطیسی و عجایب مربوط به آن بدانید این گزارش را به دقت بخوانید.

نام این کوه باستانی پردیس است و در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه و در نیمه‌های راه بندر کنگان به فیروزآباد شیراز قرار دارد.

موارد متعددی ازجمله مغناطیسی بودن، نزدیک‌ترین نقطه کره زمین  به خورشید و تولید عسل و مواد غذایی با خواص درمانی از ویژگی‌های این کوه عنوان می‌شود.

روح‌الله حاجب، دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان بوشهر با اعلام این مطلب گفت: این کوه نزدیک‌ترین فاصله از زمین تا خورشید را دارد.

درباره خاصیت مغناطیسی این کوه موارد شگفت‌آوری گفته می‌شود. اگر در فاصله 50 تا 100 متری کوه یعنی در انتهایی‌ترین نقطه آسفالته ماشین خود را متوقف کنید و ترمز دستی را بخوابانید، ماشین به جای سرپایینی، به نرمی به سمت کوه کشیده (بالا) می‌شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان ناآشنا دردسرساز بوده و تاکنون تعداد زیادی از خودروها بی‌اختیار با کوه تصادف کرده‌اند.

بابایی، یکی از مطلعین محلی که در این منطقه سکونت دارد درباره جاذبه مغناطیسی این کوه گفت: من خود به عینه دیده‌ام که در این کوه آب سربالا حرکت می‌کند. علاوه بر ماشین سواری، تریلی را با بار سیمان به سمت خود می‌کشد.

این معلم بازنشسته و مسئول سابق روابط عومی آموزش و پرورش این شهر می‌افزاید: این منطقه تبدیل به یک جاذبه توریستی شده است و در آن آثار باستانی از تمدن قبل از اسلام و منابع چشم‌نوازی وجود دارد که حتی عنوان می‌شود جام جهان‌نما، همان قسمت صیقعلی کوه مشرف به خلیج فارس است.

عسل ایرانی در داروسازی های آمریکایی

درباره عسل تولیدشده در این کوه گفته می‌شود که جنبه دارویی داشته و توسط شرکت‌های داروسازی خارجی برای ساخت داروی Advil خریداری می‌شود.

خاصیت دارویی عسل این کوه شگفت آور است به گونه ای که حاجب درباره خاصیت دارویی این کوه خاطرنشان کرد: عسل این کوه و کوه‌های اطراف امسال کیلویی 50 هزار تومان فروخته شده است و برای ضدعفونی به چشم مالیده می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر پیش خرید عسل این کوه توسط شرکتهای آمریکایی و انگلیسی گفت: این عسل به‌صورت انبوه تولید نمی‌شود و محصولی محلی است و درباره پیش‌فروش این عسل به کشورهای خارجی اطلاعی ندارم.

این منبع مطلع محلی درباره فرق ظاهری عسل این کوه تصریح می‌کند: عسل‌های این منطقه سبزرنگ و متمایل به آبی است.

گفتنی است، علی‌رغم گمانه‌زنی‌هایی که درباره ویژگی‌های این کوه در رسانه‌های مختلف وجود دارد، هنوز به‌صورت رسمی خاصیت آن به اثبات نرسیده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامین خواجه زاده
|
-
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
0
0
نام اصلی این کوه کوه پَدرْی است که به اشتباه به آن پردیس گفته می شود. در مورد جاذبه مغناطیستی این کوه به مقدار زیادی اغراق شده.
من در مسافرتی که سه ماه قبل به این منطقه داشتم به هیچ عنوان چنین جاذبه ای را احساس نکردم. البته شاید در نقطه خاصی از این کوه مقداری جاذبه وجود داشته باشد، البته آن هم نه به اندازه ای که در متن نوشته شده.
در مورد این کوه که در نزدیکی شهرستان جم قرار دارد نکات جالبی مطرح شده:
این کوه نزد مردمان چاهه و جم، مکانی مقدس به شمار می‌رود، چرا که برپایهٔ نشانه‌های مستند موجود در آتشکدهٔ این کوه، گمان آن می‌رود که این کوه از نخستین مکان‌هایی باشد که در آن نفت سوزانده‌ شده‌ باشد. به باور مردم محلی، آتشکدهٔ موجود در قلهٔ این کوه، زادگاه و محل غسل تعمید پدر جمشید پیشدادی است.
آتشکده باستانی که در قله کوه قرار دارد ، به باور مردم محلی، محل تولد و غسل تعمید پدر جمشید جم است . این کوه نزد مردمان چاهه و جم، مکانی مقدس به شمار می‌رود، چرا که برپایهٔ نشانه‌های مستند موجود در آتشکدهٔ این کوه، گمان آن می‌رود که این کوه از نخستین مکان‌هایی باشد که در آن نفت سوزانده‌ شده‌ باشد.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد در کوه‌های مشرف بر ناحیهٔ جم، دیوارهای صیقل‌زده‌شدهٔ بزرگی در نقاط گوناگون با زاویه‌هایی خاص وجود دارد که افسانه‌ها و روایات قومی جم در لهجهٔ محلی آن را «چرم آینه» می‌خوانند. به گفتهٔ بزرگ‌سالان ناحیهٔ جم، آن‌ها قطعه‌های کوچکی از شیشهٔ سیاه را در زیر این «چرم آینه»ها می‌یافته‌اند که فرضیهٔ پادشاهی جم در این ناحیه را قوی‌تر می‌کند.
نظر شما
ادامه