کد خبر: ۸۴۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - تنها مزرعه تکثیر کبک اصفهان که سالانه 30 تن گوشت کبک استحصال و شش تا هفت تن صادرات ماهانه آن به عراق تثبیت شده بود، تعطیل شد.

مدیرعامل سابق مزرعه تکثیر کبک اصفهان با اعلام این مطلب گفت: مزرعه تکثیر کبک اصفهان که از سال 86 با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی توانسته بود میزان تولید خود را به 30 تن در سال افزایش دهد، به‌علت الزام سازمان دامپزشکی به تأسیس کشتارگاه صنعتی کبک تعطیل شد.

سیدمسعودرضا دخیل علیان افزود: این مزرعه توانسته بود با بازاریابی صورت‌گرفته و افزایش دانش فنی فعالان حوزه، هشت هزار قطعه کبک تخم‌گذار را به سه هزار قطعه افزایش دهد و با ایجاد سیستم بسته‌بندی اتوماتیک، کبک‌های کشتارشده را به‌صورت بسته‌بندی و کاملاً استریل وارد بازارهای مصرف کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تأسیس کشتارگاه صنعتی اختصاصی برای این کارخانه بیش از 100 میلیارد ریال برآورد شده بود که از توان بخش خصوصی خارج بود.

دخیل علیان ادامه داد: از آنجا که میزان پرورش کبک قابل مقایسه با مرغ نبوده و امکان کشتار روزانه وجود ندارد، تأسیس کشتارگاه صنعتی کبک به معنی خوابیدن سرمایه است که برای بخش خصوصی امکان آن وجود ندارد. از سوی دیگر مزارع پرورش کبک در سایر استان‌ها نیز از طریق کشتارگاه‌های سنتی اقدام به کشتار کبک‌های خود می‌کنند که مورد مخالفت دامپزشکی قرار نگرفته است.


 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
یکی بیاد و این مسئله ریاضی را حل کنه که چطورمزرعه ایکه سالی 30 تن تولید داره (یعنی ماهی 5/2 تن) میتونه 6 تا هفت تن در ماه صادرات خارجی داشته باشه؟
چطوری 8000 قطعه تخمگذار را به 3000 قطعه افزایش داده است؟
در ضمن میتونسته کبک هاش رو به کشتارگاه پروانه دار صنعتی بلدرچین یزد ارسال کنه!
شهروند
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
آقاي مخالف /// لطف كنن بگن تلفات بين راهي كبك از اصفهان تا يزد. بعلاوه كاهش وزن مسافرتي كبك حالا شده دو گرم در هر كبك و هزينه جابجايي دوطرفه به كشتارگاهو ازجيب خودشون ميدن يا از دامپزشكي ميگيرن؟؟؟؟؟؟؟ حساب .........هش هزارتا نيست و 800 تاست.تازه شم مكنه يه ماه سه تن صادر كرده باشه يه ماه نه تا... ...................
سید
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
با سلام
مشکل آقای علیان و پاسخهای ارائه شده از طرف دیگر علاقمندان نشان از یک مافیای خاص ندارد؟
سعید
|
-
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
با سلام . مگر مافیا در دست اقایان دامپزشکی و کشتارگاه ها نمیباشد که که به هر قیمت (دلخواه کشتارگاه ) کبک و بلدرچین را کشتارمیکنن ان هم هر زمان و وقتی که خود تایین کنن ( در زماتن بیکاری پرسنل خودشان ( شاید در هفته یک روز یا دو روز ویا تعدا د کشتار که خود تعیین میکنند ایا این مافیای دامپزشکی و کشتارگاه نیست %
نظر شما
ادامه