کد خبر: ۸۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون علمی و فنی رییس جمهور از دستیابی به دانش تولید تخم مرغ spf خبر داد و گفت: این تخم مرغ به عنوان عنصری ارزشمند در تولید اکثر واکسن ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دکتر نسرین سلطانخواه اعلام کرد: در سال 91 تولید تخم مرغ spf  خواهیم داشت .
به گفته  وی کسب دانش فنی تولید تخم مرغ SPF به عنوان ماده اولیه و زیرساخت تولید اکثر واکسن‌ها و تهیه کیت تشخیصی آن در سال جدید صورت گرفته و تا مرحله حذف واردات آن به کشور پیش خواهیم رفت.

معاون رئیس جمهور از همکاری بخش خصوصی و هماهنگی با نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت برای استانداردسازی و به رسمیت شناخته شدن تولید داخلی گفت و افزود : زمینه صادرات واکسن و کیت های تشخیصی تولید داخل نیز از برنامه های آتی ما خواهد بود
سلطانخواه اعلام کرد: پنج نوع از این کیت‌ها تا نیمه‌ اول سال آینده آماده بهره‌برداری خواهند شد و نیز تا پایان سال ۹۱، موفق به تولید تخم مرغ SPF به عنوان ماده اولیه و زیرساخت تولید اکثر واکسن‌ها خواهیم شد.

گفتنی است تخم مرغ SPF یا Specific Pathogen-Free از مرغ‎هایی که تحت شرایط خاص و با غذای ویژه تغذیه و پرورش داده می‎شوند تولید می‎شود و عاری از هرگونه عوامل بیماریزا است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
0
0
یاد می آید در زمان سردار سازندگی؟! نیز یک بار دیگر ایران به این دانش دست یافته بود!! و با بوق و کرنا این خبر را بارها از تلویزیون های آن زمان پخش کردند و البته سردار سازندگی هم آنرا افتتاح کرد هفته بعدش هم درب بخش اس.پی.اف تخته شد!!
نظر شما
ادامه