کد خبر: ۸۴۱۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوشهر و خوزستان + عکس

 

سمینار تخصصی مولکولار ایپدمیولوژی در بوشهر برگزار شد

 

سمینار تخصصی مولکولار اپیدمیولوژی سل در اداره کل دامپزشکی بوشهر برگزار شد .
در این سمینار دکتر منصوری رئیس بخش توبرکولین و دکتر حبل الورید رئیس بخش پاتولوژی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تدریس را به عهده داشتند.

سمینار تخصصی مولکولار اپیدمیولوژی در اداره کل دامپزشکی بوشهر با همکاری مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی و با حضور تعدادی از دامپزشکان دولتی و خصوصی، دهم اسفندماه سالجاری برگزار شد.

 

----------------------------

 

صادرات نزدیک به ده هزار تن آبزیان از استان خوزستان

رییس اداره قرنطینه دامپزشکی خوزستان اعلام کرد : در دی و بهمن ماه سال جاری نزدیک به ده هزار تن انواع آبزیان از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادر شده است.

محمد رضا اقبالمنش این آبزیان را شامل ماهی پرورشی تازه ، ماهی دریایی تازه ، میگوی پرورشی تازه ، میگوی دریایی تازه و عروس دریایی اعلام کرد  که به کشورهای عراق ،کویت و ویتنام صادر شده اند.

وی افزود: این آبزیان از مرزهای چوئبده ، سجافی و شلمچه به خارج از کشور صادر شده اند .

اقبالمنش در انتها خاطرنشان کرد : اداره قرنطینه دامپزشکی خوزستان بر رعایت اصول بهداشتی صادرات و واردات فرآورده های خام دامی از جمله آبزیان نظارت دارد .

-----------------------------

 

برگزاری اولین کمیته استانی ساماندهی و بهبود کیفیت ماهیان تازه صادراتی به کشور عراق


اولین جلسه کمیته استانی ساماندهی وبهبود کیفیت ماهیان تازه صادراتی به کشور عراق تشکیل شد.

رییس شبکه دامپزشکی اهواز اعلام کرد : پیرو جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خوزستان، اولین جلسه کمیته استانی ساماندهی وبهبود کیفیت ماهیان تازه صادراتی به کشور عراق درمحل شبکه دامپزشکی شهرستان اهواز برگزارشد.

دکتر رضا اسدی گفت : دراین جلسه که نمایندگان سازمان جهادکشاورزی، اداره کل دامپزشکی ، اداره کل شیلات و همچنین نمایندگان اتاقهای بازرگانی استانی شرکت داشتند در خصوص ارتقاء شاخص های بهداشتی دامپزشکی صادرات ماهی تازه به کشور عراق تبادل نظر گردید و موارد و راهکارهای عملی مناسبی مورد تصویب قرار گرفت.

رییس شبکه دامپزشیکی اهواز در خصوص مصوبات این جلسه هم گفت : قرار شد تا پایان تیرماه سال 91 صادرات آبزیان به همین روال فعلی ، ولی با تعهد صادرکنندگان به استفاده از سبدهای ضدعفونی شده و ماهی تمیز عاری از گل و لای ادامه یابد و در غیر اینصورت دامپزشکی می تواند برحسب وظیفه از خروج محموله به خارج از کشور ممانعت کند.

وی افزود : تشکل های خصوصی آبزی پروری موظف خواهند بود تا پایان تیرماه سال 91 نسبت به احداث حوضچه های شستشوی ماهی بصورت گردان در مزارع پرورشی با هماهنگی اداره کل شیلات خوزستان  اقدام کنند و پس از تاریخ یادشده از صادرات ماهی از مزارعی که فاقد حوضچه ی شستشو باشند ممانعت بعمل خواهد آمد.

به گفته دکتر اسدی، هدف از تشکیل این کمیته استفاده از نظرات دست اندرکاران مرتبط با صادرات ماهی تازه به کشورعراق در خصوص مرتفع نمودن مشکلات احتمالی این صنعت بود و با توجه به اینکه دبیر و هماهنگ کننده این کمیته استانی ، شبکه دامپزشکی اهواز تعیین شد، بصورت منظم و مستمر نسبت به تشکیل جلسات بعدی این کمیته اقدام خواهد شد تا درآینده شاهد صادراتی ایده آل و منطبق با کلیه قوانین ومقررات ودستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور باشیم.

 

نظر شما
ادامه