کد خبر: ۸۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - تولید مکمل درمانی ویژه جهت کاهش عوارض ناشی از مسمومیت با مس در منطقه خاتون آباد شهر بابک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل دامپزشکی کرمان از کارخانه داروسازی وتاک، شروع به کار خط تولید این مکمل درمانی و از بخش‎های مختلف این کارخانه مانند سردخانه نگهداری مواد اولیه مورد نیاز برای تولید داروها، مرکز توزین مواد اولیه که بر اساس اصول GMP به تازگی ساخته شده و مواد اولیه مورد نیاز تولید این مکمل بازدید کرد.

دکتر غلامرضا زیدآبادی در جریان این بازدید ضمن مهم خواندن آغاز تولید این مکمل که به سفارش شرکت ملی صنایع مس ایران صورت پذیرفته به نقش این نوع مکمل در جلوگیری از مسمومیت با آلاینده‎های موجود در منطقه خاتون آباد اشاره و از شرکت صنایع مس به صورت ویژه تقدیر نمود.

مدیرکل دامپزشکی کرمان با بیان اینکه این مکمل ها جهت 70 هزار راس دام سبک منطقه خاتون آباد تولید می شود گفت : انتظار می رود با مصرف این مکمل های ویژه جمعیت دامی منطقه مذکور که عمدتاً از مناطق اصلی نگهداری دامهای عشایر شهرستان شهربابک می باشد به مدت حداقل شش ماه از آسیب های آلایندگی در امان باشد.

وی افزود: این اقدام ارزنده در کنار سایر اقدامات موثر شرکت مس می تواند در رفع مشکلات این منطقه بسیار مثمر ثمر باشد .
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن توصیه به دامداران مبنی بر مصرف صحیح داروها براساس توصیه های موجود بر روی پاکت و همچنین راهنمایی های کارشناسان مربوطه تصریح نمود: ضرورت دارد دامداران از مصرف مکملهای واحدهای دامداری خارج از محدوده خاتون آباد به دلیل احتمال ایجاد مسمومیت خودداری نمایند .
در این مراسم مسئولین شرکت وتاک ضمن تشکر از حضور مدیرکل دامپزشکی و هیئت همراه، به حفظ اصول مورد نظر دامپزشکی بخصوص اصول GMP در زمان ساخت تمامی داروها و مکمل های تولیدی اشاره و میزان محصولات تولید کارخانه را در حال حاضر بیش از 50 عنوان دارو شامل مکملهای درمانی ، انواع آنتی بیوتیک ها و ... عنوان نمودند.
در این بازدید مدیرکل دامپزشک کرمان را مسئولین ستادی دارو و درمان و آزمایشگاهها، بررسی و مراقبت از بیماری‎های دامی این اداره کل، مسئولین شرکت داروسازی وتاک، رئیس شبکه دامپزشکی کرمان و تعدادی از کارشناسان تولید این نوع مکمل همراهی می‏کردند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر عسکرپور
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید به استحضار می رساند مدتی است آدرس سایت سازمان دامپزشکی کشور از ivo.org.ir به ivo.ir تغییر نموده است لذا بهتر است در راستای اطلاع رسانی دقیق این تغییر در ذکر منبع نیز رعایت شود.
با تشکر kerman.ivo.ir
نظر شما
ادامه