کد خبر: ۸۴۵۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
مدیرمسئول حکیم مهر در گفتگو با یک عضو دیگر انتخابی شورای مرکزی نظام دامپزشکی هم اظهار کرد : نباید این تلقی در صنف به وجود آید که دعوا بر سر تصاحب صندلی ریاست در سازمان نظام دامپزشکی به وجود آمده است / امروز فشار زیادی بر صنف دامپزشکی به دلیل اختلافات اعمال می‏‎شود و برخی هم آماده صید ماهی از آب گل‎آلود هستند...
neamjen

حکیم مهر -  با بروز اختلاف در برگزاری جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، انتخاب و معرفی رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی در مسیر جدید و پیچیده‎ای قرار گرفته است.

مدیر مسئول حکیم مهر به این مناسبت به رایزنی و گفتگو با چهار عضو شاخص شورای مرکزی این سازمان پرداخت.

دکتر محمد لطفی‎زاده در گفتگوهای جداگانه با دو عضو انتخابی و دو عضو انتصابی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی از آنان خواست مسیر انتخاب و معرفی رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی را به سوی تفاهم و تمکین از قانون هدایت نمایند.

وی در گفتگو با یک عضو شاخص انتصابی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به گذشت مدت زمان بسیار زیاد از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی این سازمان تأکید کرد : چشمان ناظر تلقی مناسبی از بروز اختلاف و شکاف میان اعضای شورای مرکزی نظام دامپزشکی و دو سازمان مهم دامپزشکی و نظام دامپزشکی ندارند و این اختلافات به هیچ وجه به سود صنف نیست.

مدیرمسئول حکیم مهر در گفتگو با یک عضو دیگر انتصابی این شورا هم ابراز امیدواری کرد مسئله پیچیده انتخاب و معرفی رئیس جدید این سازمان تا پایان سال جاری حل شود و از تبدیل مسئله به مشکل با تدابیر طرفین اختلاف جلوگیری به عمل آید.

لطفی‎زاده همچنین خطاب به یک عضو شاخص انتخابی شورای مرکزی نظام دامپزشکی گفت : امروز فشار زیادی بر صنف دامپزشکی به دلیل اختلافات اعمال می‏‎شود و برخی هم آماده صید ماهی از آب گل‎آلود هستند.

وی افزود : امیدوارم طرفین دولتی و غیردولتی منافع صنف دامپزشکی و مشکلات دامپزشکان و سایر رده‎های دامپزشکی را در نظر بگیرند و با تفاهم و رنگ رکود فعالیت را از چهره سازمان نظام دامپزشکی بزدایند.

مدیرمسئول حکیم مهر در گفتگو با یک عضو دیگر انتخابی شورای مرکزی نظام دامپزشکی هم اظهار کرد : نباید این تلقی در صنف به وجود آید که دعوا بر سر تصاحب صندلی ریاست در سازمان نظام دامپزشکی به وجود آمده است.

لطفی‏زاده با اشاره به بندهای مختلفی از قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی به اشکالات این قانون اشاره کرد و گفت : با اتفاقاتی که در سال 90 رخ داد برای همگان بیش از هر زمان لزوم اصلاح قانون این سازمان به منظور رفع ابهامات و تغییر بعضی مواد این قانون روشن شد.

وی ابراز امیدواری کرد : روند انتخاب و معرفی رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی به سوی طرح دعاوی در مراجع قضایی هدایت نشود و از طریق تفاهم و تمکین طرفین به قانون این موضوع به سرانجام مناسبی برسد.

سازمان نظام دامپزشکی به تازگی اعلام کرده است : دومین جلسه شورای مرکزی این سازمان با فاصله بیش از شش ماه از نخستین جلسه در فروردین 91 برگزار می‎شود.

این جلسه بنابر اعلام سازمان نظام دامپزشکی به درخواست برخی از اعضای شورای مرکزی این سازمان و با دعوت دکتر سید محمد آقامیری برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر دکتر دستور در چند نوبت با ارسال نامه‎ای به اعضای شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای تعیین دوباره سه نفر به منظور احراز پست ریاست این سازمان در هفته‏های اخیر برای شرکت در جلسات سوم و چهارم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی دعوت نموده است.

در یک نمونه از دعوتنامه دکتر دستور که رونوشت آن برای وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده آمده است :

" با عنایت به دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی بعنوان اینجانب بر تشکیل جلسه و انتخاب سه نفر دیگر از اعضای شورای مرکزی به استناد تبصره یک ماده 7 قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران که اشعار می‏دارد در صورتی که رئیس محترم جمهور افراد انتخابی شورای مرکزی را برای ریاست سازمان مناسب تشخیص ندهد، شورای مرکزی موظف است حداکثر ظرف دو هفته افراد دیگری را انتخاب و معرفی نماید، بدین منظور سومین جلسه شورای مرکزی دوره چهارم در روز دوشنبه مورخ 24/11/90 در محل سالن جلسات این سازمان رأس ساعت 30/8 صبح منعقد می‎گردد. خواهشمند است در جلسه مزبور حضور بهم رسانید"

این دعوتنامه در نوبت‎های بعدی هم ارسال شده اما تاکنون این جلسات به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضاء برای رأی گیری مصوبات رسمی نداشته است.

منابع نزدیک به سازمان نظام دامپزشکی معتقدند دعوت به جلسه در محل سازمان دامپزشکی اقدامی خلاف قانون است و وزیر جهاد کشاورزی هم باید بصورت مکتوب نظر رئیس جمهور مبنی بر مناسب تشخیص ندادن دکتر آقامیری ، دکتر تابع بردبار و دکتر رزم یار – که به تازگی از شورای مرکزی نظام دامپزشکی استعفاء کرده است - برای ریاست نظام دامپزشکی را ارائه نماید.

اما منابع نزدیک به وزارت جهاد کشاورزی بر این باورند که بر اساس قانون رئیس جمهور موظف نیست بصورت مکتوب نظر خود را منعکس نماید و وزیر جهاد کشاورزی هم نظر رئیس جمهور را به سازمان نظام دامپزشکی و اعضای شورای مرکزی ابلاغ کرده و از سویی دیگر سازمان نظام دامپزشکی تاکنون حداقل باید ماهی یک بار جلسات شورای مرکزی این سازمان را در دوره چهارم تشکیل می‏داده که چنین کاری انجام نشده است.

گفتنی است بیش از یک سال از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی سپری شده اما تاکنون رئیس جدید این سازمان معرفی نشده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
اصرار ............. برای این کار غیر قانونی ستودنی است!!!
واقعا صنف را چه شده است و چرا ساکت نشسته!!! رسانه های صنفی که با سازمان دامپزشکی بسته!!! آیا بقیه صنف هم همینطور ؟ چرا باید وزیر در انتخابات سازمان غیر دولتی دخالت کند؟.........
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
بازم دست پیشکسوتان درد نکنه که به داد این صنف دارن میرسن وگرنه معلوم نبود یک عده صنف رو به کجا می بردن؟؟؟؟ وزیر بنده خدا هم دخالت نکرده بعضی ها نمی خوان قبول کنن که رئیس جمهور محترم نخواستند که سه نفر رئیس باشند خوب وزیرم امر رئیس جمهور رو اجرا کرده چرا باید بعضیا ناراحت باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
واقعا برای نفری که کامنت بازم دست پیشکسوتان ... را گذاشته متاسفم! از ماست که بر ماست ! ما باید یک آقا بالا سر یا ارباب داشته باشیم!
هر چند که می دونم حتما دولتی هستی اما یک ماه آن حقوقی سر ماه که چه کار بکنی و چه کار نکنی به شما می دهند !!! را نگیر و بیا بخش خصوصی تا بدانی با مدرک دکترا با جیب خالی راه رفتن یعنی چه؟! رئیس کوچولوی یک اداره کوچیک با ماشین پژو اداره هر شب غذای خونشو از رستوران محل می گیره یعنی چه!!!!!!!!!!
خدا انتقام ما را بگیره ما که کسی رو جز اون نداریم!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
اگر رییس جمهور شفاها دستور داده چرا وزیر دستور رییس جمهور محترم را اجرا نمی کنه؟؟؟؟؟؟؟
عضو شورای سوم و دوم
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
راستی مگر طبق قانون استعفای اعضای شورا نباید مورد موافقت شورا قرار بگیره یادمه دکتر چرخکار در سه دوره قبلی در هر سه دوره بدلیل غیبت در 50%جلسات شورا خودش استعفا می داد ولی شورا قبول نمی کرد
عضو شورای دوم و سوم
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
مگر استعفای اعضای شورا نباید بر اساس قانون مورد تایید شورا قرار بگیره ؟ یادمه دکتر چرخکار که در هر دوره از سه دوره گذشته عضو بود و در هر دوره بیش از نصف جلسات اون دوره رو غایب بود خودش بارها بدلیل گرفتاری های مختلف !!!! استعفا داد ولی شورا تایید نکرد
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
.......... خوب جوابای اون ها کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟
ا.خ.
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
بازم دست پیشکسوتان درد نکنه که به داد این صنف دارن میرسن وگرنه معلوم نبود یک عده صنف رو به کجا می بردن؟؟؟؟ وزیر بنده خدا هم عمدا کاری نکرده اینجوری بهش مشورت داده بودن که بدون نظر رییس جمهور هم میشه رای اکثریت رو .... بعضی ها نمی خوان قبول کنن که رئیس جمهور محترم در جریان نیستند که سه نفر رئیس باشند یا نباشند خوب وزیرم پیشنهاد ..... رو اجرا کرده چرا باید اکثریت شورا و انتخابی ها ناراحت باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
اگه غیر قانونی است پس چرا نامه ابلاغ حکم تعرفه ها دو امضا دارد با عنوان رییس سازمان؟؟؟؟؟؟؟ نکند دولتی ها ...... دمشون گرم ........
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
یعنی الان یکساله که ساختمان نظام توسط عده ای غیر قانونی اشغال شده و وزیر نمی تونه .....{مسئله را حل کند} ؟؟؟؟؟؟؟؟//
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
وزیر امر ....... را اجرا کرده نه رییس جمهور عزیز من . اگر کاری که کردین قانونی بود که تا حالا صد بار در نظام پلمپ شده بود مسئله اینه که ..... بدون اطلاع رییس جمهور یک کاری کرده و حالا تنها راه برون رفت از این بن بست یا حذف عامل اولیه دادن اطلاعات غلط به رییس جمهوره یا جابجایی ..... یا کوتاه اومدن شورای مرکزی! اگه خواسته دولتی ها قانونیه پس چرا جلسات سازمان به رسمیت نمی رسه ؟؟؟؟؟؟/ یعنی اکثریت اعضا نامناسب اند و انتصابی ها مناسب؟؟؟؟/ {دکتر} رزم یار هم ظاهرا از ....... خسته شد و عطای خدمت به صنف و مقاومت رو به لقای تشنگان بخشیده .... حکیم مهر هم یه خط از صنف مینویسه ده خط از انتصابی های دولت .........
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
در جلسه دوم اگر دولتی ها بیایند
1- یعنی خودشان قبول داشتند که دعوت نامه هاشون غیر قانونی بوده
2- اگه با مصوبات مخالف باشند بی فایده است چون در اقلیت هستند
3- در جلسه که موضوعش انتخاب سه نفر جدید نیست دارند شرکت می کنند که یعنی آنها هم بر ........ صحه گذاشته اند و منتظر اعلام کتبی نظر رییس جمهورند
اگر در جلسه شرکت نکنند
1- یعنی آبستراکسیون انتخابی ها رو تایید می کنند و نشون می دند که نیامدن به جلسات سازمان دامپزشکی اقدام غیر قانونی نبوده
2- چون در اقلیت هستند بدون حضور اون ها امکان گذراندن هر مصوبه ای توسط اکثریت هست از جمله تاکید مجدد بر نتیجه انتخاب قانونی اول
عجب مخمصه ای شده ها . من پیشنهاد می کنم حتی شده با ...........؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
دکتر لطفی زاده شما مدعی متعهد بودن دارید از شما بعیده؟ اولین لینک خبر مرتبط شما به نقل از خبر آنلاین نشون میده که وزیر 24 ساعت بعد رای نیاوردن انصاری فرد به دکتر دستور میگه مگه من نگفتم ........ این سه نفر نه .. یعنی قبل از مشورت با رییس جمهور مخالفت کرده و در جمع های مختلفی گفته فقط {دکتر} انصاری فرد ... آقایان فراموش کرده اند؟؟؟؟؟؟/ وقتی منتخبین پافشاری کردند موضوع عوض شد {دکتر} انصاری فرد بی دلیل جابجا شد تا موضوع فراموش بشه و بحث جدید شفاهی / کتبی پیش کشیده شد. شما که فرد تیز هوشی هستی / شش نفری که به نماینده وزیر رای داده بودند و ناباورانه چهارم شدنش در انتخابات رو دیده بودند از پله های طبقه پنجم نای پایین اومدن نداشتند برادر من آخه قول داده بودند داستان یجوری دیگه میشه و نشد
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
تقصیر سازمان دامپزشکی چیه؟!!! خوب وزیر دستور داده به دکتر دستور (به اسم رئیس سازمان هم میاد!) مشکل اینه که یک سری جلوی وزیر ایستادن و دامپزشکا رو هم دنبال خودشون می خوان به تقابل با وزیر بکشونن این کار درستی نیست ضررش به دامپزشکا می رسه و بس!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
من از دکتر لطفی زاده به دلیل پیگیری این مسئله تشکر می کنم ولی انتظار داشتم ایشان بر غیر دولتی بودن این سازمان تاکید نماید اقای وزیر محترم 4 نماینده (رئیس سازمان دامپزشکی -رئیس موسسه رازی -2 نفزر نماینده انتصابی دارد) در شورای مرکزی دارد پس نباید با دخالت در معرفی رئیس سازمان سعی نماید عامل خود را ....... رئیس سازمان نظام نماید اگر وزیر با صنف دامپزشکی تقابل نداشت .......... جای تاسف است اقای دکتر مطلبی و دوستانشان اعتراضات 5 سال پیش صنف به دکتر اقامیری در مورد کاندیدایی فرد انتصابی به ریاست سازمان علیرغم رای حداکثری شورای مرکزی به ایشان را فراموش نموده اند امروز فقط جای افراد عوض شده است و بی تردید شوراهای استانی ریاست افراد ......... را که به طور غیر قانونی و با زور قصد ریاست بر یک صنف تحصیل کرده را دارند نمی پذیرند اقای دکتر لطفی زاده اگر قصد حل مشکل را دارید از 4 نفر از اعضای شورای مرکزی و مدیران دامپزشکی فاصله بگیرید تا ببینید دربخش خصوصی چه برخورد ها با همکارانمان می شود ایا افرادی که در کنار وزیر جهاد هستند یک روز هم در بخش غیر دولتی کار کرده اندکسانی که در مقابل اعضای انتخابی شورای مرکزی هستند شامل نمایندگان انتصابی و دو کارمند سازمان دامپزشکی هستند
اقای دکتر لطفی زاده اگر قصد سانسور دارید می توانم .............. ارائه نمایم به امید سازمان نظامی متشکل از بخش غیر دولتی
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
تقصیر سازمان دامپزشکی چیه؟!!! خوب وزیر دستور داده به دکتر دستور (به اسم رئیس سازمان هم میاد!)( ما گفتیم اول نامه ها و دعوت نامه ها بنویسند بر اساس دستور وزیر که اگر بار حقوقی داشت گردن ما رو نگیره ) مشکل اینه که یک سری جلوی وزیر ایستادن به چه خوبی و سازمان دامپزشکی رو هم دنبال خودشون میکشونن این کار درستی نیست ضررش در انتخابات نظام استان ها به ما دولتی ها می رسه و بس!!!!!!!!!!!!!!!!!!-
نظر شما
ادامه