کد خبر: ۸۵۰۱

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور از ایجاد غرفه­‌های اختصاصی عرضه و توزیع ماهی قرمز در میادین میوه و تره­‌بار خبر داد.

دکتر سید محسن دستور گفت: دستورالعملی که در آن کنترل حمل و نقل و صدور گواهی حمل جهت محموله ماهی قرمز پس از بازدید و حصول اطمینان از سلامت آن صادر و مکاتبات لازم با ارگان‌های ذیربط جهت جلوگیری از حمل و نقل محموله‌های فاقد گواهی حمل انجام شده است.

وی افزود : ادارات کل دامپزشکی استان­ها با شهرداری­‌ها جهت اتخاذ تدابیر عملی به منظور ساماندهی مراکز عرضه و توزیع ماهی قرمز در ایام نوروز در قالب غرفه­‌های اختصاصی در میادین میوه و تره­‌بار مکاتبه کرده­‌اند.

دستور تاکید کرد: شهرداری­‌ها با همکاری فنی و تخصصی کل دامپزشکی استان، محل­هایی برای رهاسازی ماهیان قرمز بعد از سپری شدن ایام نوروز مشخص می­‌کنند تا از رهاسازی ماهیان در منابع آبی جلوگیری شود.

رییس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: در این ایام اکیپ‌هایی مشترک از کارشناسان اداره های بهداشت و بیماری‌های آبزیان و نظارت بر بهداشت عمومی جهت بازدید و ساماندهی فروشگاه­های عرضه راه‌اندازی می‌شوند تا راهکارهای بهداشتی در خصوص تهیه ماهی قرمز از مراکز تکثیر و پرورش معتبر ارائه و گواهی بهداشتی همراه محموله اخذ کنند.

به گفته وی این اکیپ‌ها بر رعایت مسائل بهداشتی در زمان نگهداری ماهی قرمز در فروشگاه­ها و دفن بهداشتی ماهیان تلف شده نظارت می­‌کنند.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه