کد خبر: ۸۵۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - یک دامپزشک جوان و نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در تبلیغ خود هر چند به زبان انگلیسی اما به رشته تحصیلی خود اشاره نموده بود.

دکتر سید حسین زمزم به رغم جوانی موفق شد در این حوزه انتخابیه بیش از پنج هزار رأی را در انتخابات 12 اسفند 90 از آن خود کند.

از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، دکتر علیرضا منادی سفیدان که تنها دامپزشک حاضر در مجلس هشتم بود هم موفق شد به مجلس نهم هم راه یابد.

در زمان تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم، عبارت "دامپزشکی" از عنوان رشته تحصیلی دکتر منادی در سایت وی حذف شده بود!

پس از برگزاری انتخابات بخش بیوگرافی در سایت وی تکمیل و عبارت "دامپزشکی" به عنوان رشته تحصیلی دکتر منادی افزوده شده است.

در بخشی از این بیوگرافی تکمیلی هر چند باز هم عبارت "دامپزشکی" در کنار دکتری تخصصی میکروبیولوژی دیده نمی‎شود آمده است :

"وی به فاصله کمتر از یک سال پس از اخذ دکترای دامپزشکی دومین دکترای خود را در رشته بسیارمهم میکروبیولوژی ( مقطع P.H.D ) دریافت می کند. جداسازی ژن GP. 51 عامل بیماری لوکوز به روش مولکولی عنوان پایان نامه دکترای میکروبیولوژی وی است که برای نخستین بار درکشور اجرا شده و یافته های علمی آن نقش حیاتی و مهمی در واکسن سازی بر علیه این بیماری داشته و کمک بسزایی برای ساخت واکسن آنفلولانزای انسانی که باحمایت سازمان بهداشت جهانی در موسسه پیام مرند اجرا می شود کرده است."

گفتنی است در مرحله اول انتخابات مجلس نهم بجز دکتر منادی، دکتر ایران‌پور نیز از حوزه انتخابیه مبارکه در استان اصفهان بهارستان نشین شد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
-
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
0
0
باز گلی به جمال دکتر زمزم که دامپزشک بودن خود را انکار نکرده امیدوارم که روزی برسه که دامپزشکان به حرفه خود افتخار کنند.محمدی دامپزشک
دکتر مهدی دیلمقانی
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
0
0
همکاران عزیز حکیم مهر:
با عرض سلام و تبریک سال نو
در قسمتی از مطالب موجود در این خبر آمده است که باید نوشته میشد میکروبیولوژی دامپزشکی که این مورد اشتباه است. چرا که مدرک صادر شده پسوند دامپزشکی را بعد از خود ندارد (برخلاف رشته های پزشکی). این شاید دلیل این موضوع باشد که میکروبیولوژی در دامپزشکی رشته ایست که حالت محض دارد و با توجه به حجم بالای دروس شاید بتوان گفت به نوعی بسیار گسترده تر و حجیم تر از رشته های پزشکی است. در ضمن هر چند ترجماه دکترای تخصصی همان Ph.D باشد ولی میکروبیولوژی و برخی دیگر از رشته های دامپزشکی به صورت DVSc است. تفاوت هم در تعداد واحدهای درسی است که در دوره های DVSc معمولا 3 برابر دوره های PH.D است و دیگر اینکه کسانی که مدرک DVSc دارند دوره رزیدنسی می گذرانند که دوره های Ph.D این دوره را نمی گذرانند و معمولا اوقات فراغت بیشتری دارند. البته شایان ذکر است رشته میکروبیولوژی تبدیل به 4 رشته در قالب Ph.D شده است (باکتری شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی و ایمنی شناسی).
با تشکر؛
حکیم مهر
|
-
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
0
0
جناب آقای دکتر دیلمقانی / با سلام و تشکر از بازدید و اظهار نظر شما - رشته میکروبیولوژی دامپزشکی (با قید پسوند دامپزشکی) با کد 10505 در آخرین آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنما قید شده و این رشته از قبل وجود داشته و هنوز هم وجود دارد. با تشکر از توجه شما
دکتر مهدی دیلمقانی
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
0
0
همکاران عزیز حکیم مهر:
این رشته که بنده مدرک آن را در اختیار دارم بدون پسوند می باشد. در صورت درخواست اسکن مدرک به حضور ارسال می گردد.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
0
بنده در سخنرانی های دکتر زمزم حضور داشتم ،ایشان در بخش اول سخنرانی های خود با افتخار خود را دامپزشک معرفی می نمود.
نظر شما
ادامه