کد خبر: ۸۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - برای سال 1391 آمادگی‌های لازم برای تولید 300 هزار قطعه بچه‌ماهی تیلاپیا و ورود آن به بخش آبزی‌پروری وجود دارد.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات کشور با اعلام این مطلب گفت: تیلاپیا از موجودات آبزی جدیدی است که به لیست محصولات شیلاتی کشور از سال 91 رسماً اضافه می‌شود.

دکتر عباسعللی مطلبی افزود: هرچند در حال حاضر نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تیلاپیای وارداتی موجود است، اما پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی تولیدات داخلی کشورمان نیز راهی بازار شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان شیلات کشور پس از لحاظ مطالعات زیست‌محیطی در استان یزد، پایلوت مولدسازی و تولید بچه‌ماهی تیلاپیا را به انجام رساند.

مطلبی ادامه داد: تولید این آبزی در مناطق کویری و مرکزی کشور نیز در اولویت‌های بعدی کار است.

وی تصریح کرد: مطالعات مختلف زیست‌محیطی در حال انجام است تا بتوانیم این آبزی را در هر استانی که شرایط لازم را داشته باشد، پرورش دهیم.

سمنان، کرمان، جیرفت و کهنوج و مناطق غربی کشور نامزد پرورش تیلاپیا

این مقام مسئول یادآور شد: سمنان، کرمان، جیرفت و کهنوج و مناطقی از غرب کشور می‌توانند پرورش‌دهنده این آبزی باشند و آمادگی‌های لازم در آنها وجود دارد.

مطلبی از توفیق مؤسسه تحقیقات شیلات کشور در تک‌جنسی کردن تیلاپیا خبر داد و تأکید کرد: برای سال 1391 با قراردادهای منعقدشده، آمادگی لازم برای تولید 300 هزار قطعه بچه‌ماهی تیلاپیا ایجاد شده است و محیط زیست نیز در تمامی مراحل نیز حضور دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مولدسازی، تکثیر و تولید بچه‌ماهی در یزد در حال انجام است و همزمان با آن، پروژه‌های مختلفی در زمینه فرآوری، تولید محصولات متنوع و روش تهیه این آبزی به‌گونه‌ای که مورد پسند مردم واقع شود، در حال انجام است.

مطلبی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که سال 1391 برای عرضه ماهی تیلاپیا سال درخشانی باشد و این آبزی بتواند خود را در سبد مصرفی خانوار جای دهد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
0
0
امیدواریم تولید تیلاپیا به سرنوشت تکثیر ماهی کفال که میلیو نها هزینه داشته وهنوز پس از پانزده سال به گونه جدید قابل پرورش در نیامده دچار نشو د !
نظر شما
ادامه