کد خبر: ۸۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - ماهیان قرمز زینتی را از مراکز مجاز خریداری کنید.

نماینده ادواری مجلس و فعال محیط زیست در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در قوانین، مراکز مشخصی در خصوص عرضه ماهیان زینتی در نظر گرفته شده و در این زمینه خلاء قانونی وجود ندارد.

محمد محمدرضایی افزود: این مراکز باید از دانشگاه علوم پزشکی مجوز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماهی قرمز در سفره‌های هفت‌سین یک فرهنگ نادرست است.

محمدرضایی ادامه داد: باید برنامه‌ای برای جلوگیری از فروش این حیوانات در کوچه و بازار خارج از نظارت‌های بهداشتی تدوین کرد.

این اظهارات در حالی از سوی یک فرد غیرمتخصص در این زمینه انتشار یافته که مراکز عرضه ماهیان زینتی باید از سوی سازمان دامپزشکی کشور مجوز بهداشتی دریافت کنند.

پیش از این برخی از صاحبنظران قویاً استفاده از ماهی قرمز در سفره هفت سین را تشویق نموده و بر پیشینه فرهنگی آن تأکید نموده‎ اند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامی حیوانات
|
-
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
0
من با نظر ایشون کاملا موافقم . قرار دادن ماهی قرمز و کشتن این ماهی فقط به خاطر خودنمایی و سفره ی چند روزه ی هفت سین ، اصلا با پیشینه ی فرهنگی و دینی ما در زمینه ی حمایت از حقوق حیوانات سازگاری نداره . ضمن اینکه کارشناسا نظر خودشونو دارن اما ما هم مدرک مستند داریم از تابلو استاد حسین شیخ که در هفت سینش ماهی قرمز وجود نداره . یعنی می فرمایند استاد مسلم هنر اشتباه کشیده اند؟؟؟ این ماهی در چین پرورش داده شده اولین بار و از چین هم وارد شده به فرهنگ ما اونم در کمتر از 80 سال پیش اتفاق افتاده در حالی که هفت سین قدمت چند هزار ساله داره . ضمن اینکه ماهی قرمز حدود 10 سال عمر می کنه و تا 30 سانتیمتر رشد می کنه و قطعا برای اینکه بیمار نشه و زندگی کنه به یک آکواریم کاملا مجهز نیاز داره . اگر مردم توان خریداری تجهیزات نگهداری رو دارند ، خب بسم الله ، در شرایط خوب نگهداری کنند و ظلم نکنند. اما اگر توان مالی ندارند و اصرار هم بر قرار دادن این حیوان بی گناه بر سر هفت سین چند روزه و نابود کردن این مخلوقات هست ، خب چرا از ماهی های بلوری و شیشه ای بسیار زیبا موجود در بازار استفاده نشه ؟ اینطوری اگر کسی عقیده به نماد ماهی داره ، اون سمبل رو به شکل غیر زنده سر سفرش قرار بده که نه نیاز به مراقبت داره نه می میره و نه زجر کش میشه ! اتفاقا از نظر اقتصادی هم به صرفه تره چون یکبار می خرید برای همیشه . بیاید مخلوقات خدا رو به خاطر خودخواهی خودمون هلاک نکنیم ! نا سلامتی مسلمان هستیم و این همه توصیه شده در مورد حقوق حیوانات ! چرا باید انقدر خودخواه باشیم ؟ بیاید به مخلوقات به چشم کالا و اسباب بازی و وسایل و اشیا نگاه نکنیم ! این ها هم روح دارند ! این ها هم درد می کشند، این ها هم ناراحت و خوشحال میشن ، این ها هم دعا و نفرین می کنند ... بهتره کار هایی رو که برازنده ی اشرف مخلوقات نیست ، (از جمله تعرض به حقوق حیوانات و گرفتن حق حیاتشون فقط به خاطر یک سفره ی 13 روزه !) انجام ندیم. مطلب دیگه این هست که تا وقتی ماهی قرمز رو دست فروش ها می فروشن و در مجموع فروخته میشه ، لاکپشت ها و سمندر لرستانی هم جان سالم به در نخواهند برد و روز به روز به انقراض کاملشون نزدیک تر میشن و اینم باز به خاطر پا فشاری روی فرهنگ های وارداتی (از چین) هست !

اینم تصویر مستند : تابلو نوروز اثر استاد حسین شیخ ،از شاگردان استاد کمال الملک.
7sin90.ichto.ir/LinkClick.aspx?fileticket=r-x9_viFNF4%3d&tabid=1421 ماهی قرمزش کجاست که کارشناسان تاکید کرده بودن در مورد پیشینه ی فرهنگیش(!) و موافقت کردن با نگهداری این بیچاره ها در تنگ نیم لیتری و در نتیجه کشته شدن میلیون ها ماهی ؟؟؟!!! به نظر میرسه اون دسته از کارشناسان خودشون دستی بر آتش دارند احتمالا که تبلیغ می کنند برای نگهداری و کشتار جمعی این ماهی های بیچاره...

نظر شما
ادامه