کد خبر: ۸۵۹۶

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: تولید محصولات دام و طیور بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، فلزات سنگین، قارچ‌ها و تولید با بهترین شرایط، در رأس برنامه‌های امسال این سازمان قرار دارد.

دکتر محسن مشکوة با بیان اینکه تولید غذای کافی، تامین سلامت تولیدات، دسترسی همگان به مواد غذایی و نظارت بر بهداشت و سلامت تولیدات از مهمترین ماموریت‌های این سازمان است، گفت:‌ در چند سال اخیر زیرساخت‌های لازم از جمله آزمایشگاه‌های مجهز، ایجاد تجهیزات در مراکز و آموزش دست اندرکاران نظارت بر تولیدات در اولویت قرار داشته است.
وی افزود: تولید محصولات دام و طیور بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، فلزات سنگین، قارچ‌ها و تولید با بهترین شرایط، در رأس برنامه‌های امسال این سازمان قرار دارد.
مشکوة اظهار کرد: به رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران در جایگاه استرات‍ژیک مناسبی قرار دارد اما به دلیل مرزهای مشترک خاکی با کشورهایی که هیچ گونه نظارتی بر تولیدات خود ندارند، مسائل بهداشتی گریبانگیر ما نیز می‌شود.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: با توجه به توانمندی‌های موجود، کمبود اعتبارات تملک دارایی مصوب استانی، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی فنی جوابگوی نیازها نیست.

نظر شما
ادامه