کد خبر: ۸۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در حالی حیوانات زیادی در جاده‌ها قربانی سرعت زیاد رانندگان می‌شوند که تنها با اندکی دقت از سوی رانندگان و دادن حق زندگی به آنان، این قربانیان نجات خواهند یافت.
همه ما با دیدن جانورانی که خونین و بی‌جان در کنار جاده افتاده‌اند احساس بدی داریم و از دیدن این صحنه ناراحت می‌شویم در حالی که با کمی احتیاط و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی می‌توان از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.

رئیس اداره راه و ترابری بروجرد با بیان این مطلب افزود: در اکثر تصادفات جاده‌ای که حیوانات جان خود را از دست می‌دهند، بی‌احتیاطی راننده‌ها و عدم توجه به علائمی که در کنار جاده‌ها نصب شده است، مهم‌ترین علت اصلی این گونه اتفاقات هستند.

محمد حسین هدایت‌پور اظهار داشت: حیوانات هم موجودات زنده‌ای هستند و نباید نسبت به آنها احساس بی‌مسئولیتی کنیم.

وی افزود: باید با دیدن علائم هشدار دهنده آمادگی این را داشته باشیم که در صورت ورود حیوانات به جاده‌ها وسیله نقلیه کنترل شود و از برخورد با این حیوانات جلوگیری شود، زیرا قدرت فرار حیوانات از جاده نسبت به کنترل ماشین کمتر است.

وی بیان کرد: در مناطقی مانند گردنه‌ها که رانندگان دید کمتری به جاده دارند، چنین حوادثی بیشتر اتفاق می‌افتد بنابراین در این قسمت از جاده‌ها رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

هدایت‌پور به همه رانندگان توصیه کرد که در صورت تصادف با حیوانات در جاده‌ها اگر حیوان زنده بود، سریعا موضوع را به محیط زیست منطقه اطلاع دهند.

وی یادآور شد: سگ‌ها بیشترین قربانیان تصادفات جاده‌ای هستند و تصادف با حیوانات اهلی خیلی کم اتفاق می‌افتد، بنابراین رانندگان با کنترل سرعت می‌توانند از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

رئیس اداره راه و ترابری بروجرد خاطر نشان کرد: راه و ترابری سطح جاده‌ها را در همه موارد و در چنین تصادفاتی پاک‌سازی می‌کند تا از بروز حوادث بعدی مانند برخورد وسایل نقلیه دیگر با لاشه‌های این حیوانات جلوگیری شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیراحمدی
|
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
0
0
سلام - من امشب با یک سگ تصادف کردم - اینقدر ناراحتم که سعی کردم با یک سرچ در اینترنت آروم بشم - خواهشمند است کسانی که سگ دارند از قلاده استفاده کنند که باعث ناراحتی امثال من که تحمل ناراحتی کسی را ندارند بشه - من سرعتم کم بود ولی این سگ مثل برق رفت زیر ماشین و من هیچی ندیدم .
نظر شما
ادامه