کد خبر: ۸۶۳۳

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت: توسعه یک جامعه، بدون سلامتی میسر نخواهد شد و دامپزشکی تنها به معنای درمان بیماریهای دامی نیست بلکه نقش مهمی در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد.
رضا عامری با اشاره به هفته سلامت افزود: شعار هفته سلامت امسال، "زندگی سالم - طول عمر بیشتر" نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه هفته سلامت امسال بر سلامت سالمندان تاکید دارد، تصریح کرد: نقش دامپزشکی در تامین سلامت جامعه و خصوصا سالمندان در جامعه نقشی مهمی است.
دامپزشکی جان مایه حرکت جوامع انسانی به سوی سلامت است

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: دامپزشکی سازمانی با وظایف  گسترده و رسالتی جهانی است و جان مایه حرکت جوامع انسانی به سوی سلامت، پیشرفت و توسعه حرکت می کند.
عامری افزود: سالمندان نسبت به سایر اقشار جامعه در صورت مواجه با بیماریها به دلیل عملکرد ضعیف تر سیستم ایمنی آسیب پذیرترند و از سویی شرایط خاص تغذیه این گروه بر اهمیت سلامت غذایی به خصوص فرآورده های غذایی دامی بیشتر و نقش دامپزشکی بیش از پیش تاثیرگذار می شود.
وی تصریح کرد: عرصه خدمات دامپزشکی تنها به سلامت دام‌ها ختم نمی‌شود، بلکه سلامت و امنیت غذایی در جوامع انسانی نیز تحت حمایت دامپزشکی است که دوشادوش سازمان‌های جهانی و ملی متولی بهداشت،‌ تلاشی مضاعف در جهت سلامت همگان به ویژه در زمینه کنترل و نظارت بر غذا از نظر باقی ‌مانده‌های دارویی بر عهده دارد.
ریشه کنی بیماری‌های دام و طیور مهمترین اولویت سازمان دامپزشکی استان سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، مهمترین اولویت سازمان دامپزشکی استان در سال قبل را تلاش برای ریشه کنی بیماری‌های دام و طیور عنوان کرد و گفت: در این میان بیماری‌های شاربن، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و آبله در رأس این برنامه‌ریزی‌ها قرار دارند.
وی ادامه داد: مایه کوبی گسترده و انبوه دام‌ها در مقاطع زمانی مناسب، حذف دام‌های مبتلا، درمان انفرادی دام‌ها و مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی از راه‌های مقابله با بیماری‌های مختلف دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل است.
کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی، موثر در تامین بهداشت عمومی

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: سلامتی بدون تلاش همکاران عرضه بهداشت عمومی و همکاری بین بخشی بین نهادهای بهداشتی و سیاسی و اجرایی کشورها، امکانپذیر نیست.
وی کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی را یکی از فعالیتهای مهم دامپزشکی در تامین بهداشت عمومی دانست و افزود: این کنترل در تمامی مراحل پرورش، کشتار دام، مرحله عرضه و مصرف فرآورده های دامی با نظارت و اقدامات بهداشتی انجام می شود.
عامری گفت: توجه خاص به سلامت موادغذایی، تولید محصولات دام و طیور بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین، قارچ ها و تولید با بهترین شرایط در راس برنامه های امسال دامپزشکی قرار دارد.
وی در پایان تصریح کرد: سازو کار دامپزشکی، وظیفه مبارزه با بیش از 800 بیماری مشترک بین انسان و حیوان را دارد.
هفته سلامت امسال از هیجدهم آغاز شده و تا بیست و چهارم فروردین ماه ادامه دارد.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه