کد خبر: ۸۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - با توجه به آنکه ارز دولتی برای تولید واکسن‌ها و سرم‌های مورد نیاز مصرفی کشور اختصاص پیدا می‌کند، مشکل خاصی در تولید وجود ندارد.

رئیس مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی با اعلام این مطلب گفت: این مؤسسه در سال جدید همچون سال‌های گذشته برنامه‌های تولید واکسن‌های جدید را در دستور کار دارد.

دکتر هادی فامیل قدکچی افزود: سال گذشته میزان افزایش تولید محصولات مؤسسه 56 درصد افزایش داشت، اما برای سال جدید هنوز نمی‌توان پیش‌بینی‌هایی داشت.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخشی از مواد اولیه مصرفی این مؤسسه از تولید داخل تأمین می‌شود، بخش دیگری نیز باید از طریق واردات تهیه شود.

فامیل قدکچی ادامه داد: با توجه به نوسانات ارز، مشکل خاصی در تولیدات این مؤسسه به‌وجود نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که دولت برای تولید واکسن‌ها و سرم‌های مورد نیاز این مؤسسه همکاری‌های لازم را خواهد داشت، استفاده از ارز دولتی در تولید وقفه‌ای به‌وجود نخواهد آورد.

واکسن جدید طیور در راه است

این مقام مسئول یادآور شد: تاکنون نوسانات ارز نتوانسته بر کار این مؤسسه تغییراتی به‌وجود آورد و در آینده نیز پیش‌بینی می‌شود مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

فامیل قدکچی از تولید واکسن جدید طیور خبر داد و تأکید کرد: همچون سال‌های گذشته، تولید واکسن‌های جدید را در دستور کار داریم و به‌زودی با اتمام کار و طی مراحل مختلف آزمایشگاهی واکسن جدیدی در زمینه طیور را به عرصه دامپزشکی کشور معرفی خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار داشت: مشکل خاصی در مؤسسه وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم همچون سال‌های گذشته و با قوت بیشتر به تولید واکسن‌ها و سرم‌های مورد نیاز جامعه بپردازیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دامپزشک
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
0
0
هر چند این اظهارات ........ بیان شده اما می توان آن را به عنوان ... رئیس موسسه رازی پذیرفت.
در صورتی که افزایش قیمت دو برابری واکسن های تولیدی این موسسه پس از دو ماه احتکار آن توسط .......... در هر کشور دیگری غیر از ایران اتفاق افتاده بود؛ حداقل پیامد آن استعفای وزیر بود(تازه اگر کشوری مثل ژاپن را در نظر نگیریم که مدیران آن به خاطر خطاهای پیش پا افتاده خودکشی می کنند).
تنها چیزی که می توان گفت اظهار تاسف است
نظر شما
ادامه