کد خبر: ۸۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان گفت: واحدهای کوچک مرغداری‌ و دامداری در کردستان توجیه اقتصادی ندارد و باید به مجتمع‌های بزرگ تبدیل شوند.
عابد نمدی در ششمین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج، اظهار کرد: واحدهای کوچک مرغداری‌ و دامداری در این مقطع زمانی برای استان توجیه اقتصادی ندارد چون هم فضا و نیروی کار بیشتر و هم هزینه‌های بیشتری را در بر می‌گیرد.

به گفته وی حرکت‌های بسیاری در بخش دام و طیور در کردستان انجام شده اما این حرکت‌ها هدفمند نبوده و بیشتر به سمت‌و‌سوی مدیریت بحران حرکت کرده است.

نمدی گفت: باید به یک هدف واحد در بخش دام و طیور در استان برسیم و بر این اساس یک زنجیره‌برنامه را برای اجرای آن تعریف کنیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی، هدفمند کردن و تعریف‌های مشخص باید در جهتی حرکت کنیم که ضرر و زیان کمتری داشته باشد.

نمدی تصریح کرد: ما باید به سمت و سوی مجتمع‌های بزرگ‌تر حرکت کنیم و سعی کنیم حمایت‌های لازم این مجموعه‌ها را با مدیریت یکسان تعریف کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج نیز در این جلسه با اشاره به تکالیف مقرر در ماده 76 قانون بودجه برنامه پنجم توسعه مبنی بر بهبود فضای کسب و کار، گفت: طرح موضوعات مختلف وضعیت موجود و برگزاری کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی راهی برای بررسی مشکلات بخش کشاورزی و تلاش برای بهبود آن است.

حسن محمدی افزود: اتاق با حفظ موقعیت خود به عنوان پایگاه اجتماعی قوی می‌تواند موضوعات مطرح‌شده در جلسات را در سطح ملی اطلاع‌رسانی و پیگیری کند.

به گفته محمدی اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی باید پیشنهادات و مسائل مربوط به این بخش را که دولت مطرح نکرده، بررسی و در راستای ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و توسعه استان تلاش کند.

وی به خلا قانونی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: آئین‌نامه‌های قانون افزایش بهره‌وری محدودیت‌هایی را برای پیشبرد برنامه‌های بخش خصوصی ایجاد کرده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عطالله حاجي حسني
|
-
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
0
0
نظر آقاي دكتر نمدي كاملا اشتباه بوده و برعكس آن صادق ميباشد
با تو جه به عدم ثبات قيمت و عدم وجود سياست مدون و مشخص دولت در بخش دامداري و عدم وجود نرخ تضميني برا ي فروش توليدات سرمايه گذاري در واحد هاي بزرگ دامداري و مرغداري كاملا اشتباه بوده و پرورش سنتي به دليل ريسك پايين و سرمايه اندك و قابليت تبديل مقرون بصرفه ميباشد
نظر شما
ادامه