کد خبر: ۸۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پرورش تیلاپیا به غیر از یزد در سایر استان‌های غیرساحلی در دستور کار است.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات با اعلام این مطلب گفت: پس از دسترسی به بیوتکنیک پرورش و تک‌جنس کردن ماهی تیلاپیا در استان یزد به‌عنوان پایلوت امکان پرورش این‌گونه در سایر استان‌ها نیز امکان‌پذیر است.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: با اولویت آب‌های داخلی در استان‌های غیرساحلی، پرورش این‌گونه گسترش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از استان‌ها ازجمله سمنان، کرمان (به‌خصوص منطقه جیرفت و کهنوج)، تهران، قزوین، فارس، اصفهان و استان‌های حوزه خراسان متقاضی پرورش این گونه منحصر به فرد هستند.

مطلبی ادامه داد: پس از انجام مطالعات زیست‌محیطی در استان‌های بااولویت با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، پرورش این گونه امکان‌پذیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مشترکی را با سازمان شیلات کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، گسترش این گونه پرورشی را در کشور شاهد باشیم.

حضور سازمان حفاظت محیط زیست در مراحل پرورش تیلاپیا

این مقام مسئول یادآور شد: اجرای موفقیت‌آمیز پرورش تیلاپیا، تک‌جنس کردن و دسترسی به بیوتکنیک پرورش این گونه منحصر به فرد باعث شد که دسترسی این گونه به سبد مصرفی خانوار شدنی باشد.

مطلبی تأکید کرد: در تمامی مراحل تولید، پرورش و برداشت، باید سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: مطالعات زیست‌محیطی در مدت کوتاهی در استان‌های اولویت‌دار انجام خواهد شد و پس از آن می‌توانیم شاهد پرورش تیلاپیا در استان‌های فوق باشیم.

 

خبر مرتبط :

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل سلطانی صبح
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
0
0
با درود فراوان بنده علاقه مند به راهاندازی مزرعه پرورش ماهی می باشم .خواهشمندم استانهای در اولویت پرورش ماهی را معرفی نمایید. و در صورت امکان برای شروع مراحل اولیه کار بنده را راهنمایی کنید .

سپاس
نظر شما
ادامه