کد خبر: ۸۶۸۵

حکیم مهر - سه طرح تحقیقاتی در بخش بهداشت و بیماری های شیلات و آبزیان توسط دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و با همکاری سازمان دامپزشکی در سال 1391 انجام می شود.

درجلسه ای مشترک که با حضور دکتردستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، دکتررستمی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و معاونین مربوطه در این دانشکده برگزارشد طرفین ضمن تاکید براستمرارواجرای تفاهم نامه فی‌مابین، پیرامون محورهای اصلی مورد توجه در سال جاری، گفتگو وتبادل نظرنمودند.

یکی از موضوعا ت موردتوافق همکاری در اجرای پروژه علمی – تحقیقاتی تولید  واکسن یرسینیوز(بیماری دهان قرمز) در ماهیان سردآبی بود.
طرح تحقیقاتی تولید واکسن یرسینیوز در گروه بهداشت  وبیماری های آبزیان  دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران  با حمایت سازمان دامپزشکی کشور درحال انجام است.

این واکسن جهت  پیشگیری ازتلفات و خسارات ناشی از این بیماری در صنعت پرورش ماهیان سردآبی به ویژه ماهی قزل آلا به روش حمام مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالعه انگلهای ماهیان با ارزش شیلاتی خلیج فارس و دریای عمان و تنوع ژنتیکی سویه های ویروس عامل بیماری نکروز عفونی پانکراس از دیگر طرحهای تحقیقاتی مورد توافق طرفین در سال جاری می باشد.

در این جلسه علاوه بر دکتر دستور، دکتر مشکوة و دکتر رضایی به ترتیب معاون و مدیرکل حوزه ریاست این سازمان و دکتر فامیل قدکچی رئیس مؤسسه رازی حضور داشتند.

از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران هم علاوه بر رئیس این دانشکده، دکتر حسینی، دکتر سروری و دکتر سلطانی در این جلسه حاضر بودند.

 

نظر شما
ادامه