کد خبر: ۸۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر شیلات ایلام گفت: طی سال گذشته پنج هزار تن انواع ماهی گرم آبی و سردآبی در مناطق مختلف استان ایلام تولید شده است.

فتح‌الله سلیمانی اظهار کرد: این میزان ماهی در 45 مزرعه سردآبی با تولید هزار و 300 تن و 100 مزرعه دو منظوره پرورش ماهی گرم آبی با تولید 326 تن به دست آمده است.

مدیر شیلات ایلام افزود: از محل صید و صیادی در دریاچه پشت سدها و رودخانه‌های استان ایلام نیز سه هزار و 300 تن انواع ماهی تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل 10 درصد رشد نشان داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: با احداث استخرهای دو منظوره کشاورزی به منظور استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی و پرداخت تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان، مکانیزه کردن مزارع و افزایش مزارع تولید داخلی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز چهار هزار میلیون ریال تسهیلات برای توسعه مزارع پرورش ماهی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گفته او با استفاده از ظرفیت دو سد سیمره و کرخه کار پرورش ماهی در قفس در استان ایلام اجرایی می‌شود.

** صدور نخستین مجوز تاسیس مرکز تکثیر ماهیان زینتی آب شور در سیستان و بلوچستان

نخستین مجوز تأسیس مرکز تکثیر ماهیان زینتی آب شور در استان سیستان و بلوچستان صادر شد.

این مرکز با ظرفیت تولید 400 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی آب شور در مساحتی حدود 600 متر مربع با سرمایه گذاری بخش غیر دولتی و حمایت شیلات چابهار احداث و راه اندازی خواهد شد که این اقدام از خروج ارز در این بخش جلوگیری می‌کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارشد راهی
|
-
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
0
0
واقعا عالیه بسیار کار خوبیه ، بنده خودم تکثیر و پرورش ابزیان میخونم و علاقه ی شدیدی به پرورش ماهیان زینتی دارم
نظر شما
ادامه