کد خبر: ۸۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: این اداره کل در سال جاری تلاش می‎کند در راستای عملیاتی نمودن نام برگزیده مقام معظم رهبری برای امسال با کاهش ضایعات تولید فرآورده‌های دامی و تلفات دام، افزایش تولید را به ارمغان آورد.
دکتر محمد رضا حزبئی افزود :  از دیرباز یکی از مشکلات اساسی بشر تأمین نیازهای غذایی بوده به گونه‎ای که امنیت غذایی به عنوان یکی از اهداف مهم برنامه های دولت‎ها قرار گرفته است.


وی ادامه داد : علاوه بر آن‎که در کشور ما سرمایه دامی از اهمیت خاصی برخوردار است، بدون شک بخش مهمی از تولیدات کشاورزی را فرآورده‎های دامی تشکیل می‌دهند.
حزبئی اظهار کرد : از قدیم دامداری‎ و مرغداری علاوه بر اینکه بعنوان شغل و منبع امرار معاش گروه کثیری از مردم بوده راه تأمین عمده نیازهای غذایی جامعه هم بوده است.
 وی همچنین گفت : پیشگیری از بیماریها و نظارت بر بهداشت عمومی باعث افزایش راندمان تولید و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور می‎گردد و تلاش‎های جامعه دامپزشکی سهم بسیار مهمی را در تامین نیازهای غذایی مردم و جلوگیری از وابستگی به خارج از کشور ایفا می کند.
به گفته وی حتی در صورت نیاز به واردات تولیدات دامی خارج از کشور نیز دامپزشکی با جلوگیری از ورود اجرام بیماریزای غیربومی از راه اجرای ضوابط و قوانین قرنطینه ای نقش بسزایی را در حفظ سرمایه های دامی ایفا می کند.
حزبئی افزود : سازمان دامپزشکی کشور بعنوان شبکه‎ای بزرگ مجری برنامه های ملی و منطقه ای است و تلاش‎های این بخش علاوه بر تامین سلامت دام و تولیدات دامی بطور مستقیم موجب ارتقاء شاخص‎های بهداشتی انسانی و کاهش ابتلا به بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام می گردد.
مدیرکل دامپزشکی تهران ادامه داد : در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده اند، این اداره کل تلاش می‎کند در راستای عملیاتی نمودن نام برگزیده امسال، افزایش تولید را از طریق کاهش ضایعات و تلفات به ارمغان آرود.
حزبئی همچنین به اهمیت اقداماتی مانند قرنطینه، کنترل حمل، بیماری‌یابی، افزایش سطح بهداشت واحدهای تولیدی، واکسیناسیون و رعایت زنجیره سرد و نیز کنترل کیفی واکسن‌ها، دارو و سموم هم اشاره کرد و آنها را نیز برای رسیدن به هدف اداره کل دامپزشکی تهران مؤثر خواند.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران در بخشی دیگری از اظهارات خود تأکید کرد : آموزش به عنوان یک ابزار مهم و مؤثر برای رسیدن به هدف یادشده باید در سطوح مختلف دنبال شود.
وی کارگران واحدهای دامداری، مراکز فرآوری و عرضه محصولات دامی را نوک پیکان آموزش توصیف کرد و گفت : کلیه صاحبان این واحدها با توجه به ضرورت حفظ کیفیت و بهداشت، کاهش تلفات و ضایعات، افزایش زمان ماندگاری محصولات و لزوم ایجاد بستر لازم برای حضور در بازارهای جهانی باید بصورت مداوم تحت آموزش قرار گیرند.
این دامپزشک مسئول همچنین با تأکید بر اهمیت اعمال ضوابط نظارت نقش ناظران بهداشتی را مهم خواند و افزود : کلیه ناظرات بهداشتی بخش خصوصی و دولتی هم باید آموزش‌های لازم را برای در اختیار گرفتن آخرین یافته‎ها و اعمال آن در نظارت خود فرا گیرند.
حزبئی در پایان ابراز امیدواری کرد اداره کل دامپزشکی تهران بتواند نقش مؤثری در افزایش ماندگاری و سلامت محصولات تولیدی داخل کشورمان ایفا نماید و با کاهش تلفات و ضایعات بر میزان تولید بیفزاید.

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
0
0
همین که شعار پارسال را عملیاتی کردید و در سال جهاد اقتصادی گوشت به بیست و پنج هزار تومان رسید کافیه ...................
نظر شما
ادامه