کد خبر: ۸۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت : در چند روز گذشته اخباری مبنی بر ناسالم بودن گوشت های قرمز توزیع شده در شهر مشهد منتشر شده که باعث تشویش ذهن شهروندان گردیده و این اخبار به هیج عنوان مورد تائید دامپزشکی استان نبوده وتکذیب می گردد.
دکتر جواد اعلمی تاکید کرد: کلیه دامهای کشتاری وارده به موسسه صنعتی گوشت مشهد و دیگر کشتارگاههای تحت نظارت بهداشتی  دامپزشکی مورد معاینه کامل ودقیق قبل، حین و بعد از کشتار قرار گرفته و در صورت عدم احراز سلامت آنها از چرخه مصرف خوراک انسانی  حذف می گردند.
وی گفت: گوشت قرمز استحصالی در موسسه صنعتی گوشت مشهد بعد از بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی علاوه بر ممهور شدن با مهر دامپزشکی با لیبل مخصوص نشانه گذاری می گردد که این موضوع می تواند عاملی اطمینان بخش دیگری  برای شهروندان باشد.
دکتر اعلمی از شهروندان خواست فقط از مراکز مجاز که لاشه دام ممهور به مهر بازرسی بهداشتی  دامپزشکی و  نشانه گذاری شده با برچسب مخصوص عرضه می گردد گوشت مورد نیاز خود را تهیه کرده و از خرید هرگونه مواد پروتئینی و دیگر فراورده های خوراکی دام که بصورت غیر بهداشتی و خارج از شبکه عرضه می گردد اجتناب نمایند.
توضیح اینکه بیماری تب کریمه کنگو اغلب از طریق گزش کنه و خون دام تازه کشتار شده و تماس مستقیم با گوشت تازه و ترشحات ناشی از دام به انسان منتقل می گردد،  لذا اکیدا توصیه می شود تحت هر عنوان از کشتار دام در خارج از کشتارگاه های مجاز اجتناب نموده و از تماس مستقیم با دام پرهیز کرده و در موارد خاص حتما باید از تجهیزات بهداشتی (دستکش .چکمه.
ماسک....) برخوردار بود تا امکان سرایت بیماری منتفی گردد.
نگهداری لاشه و گوشت تازه در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد(دمای یخچال )باعث طی دوره جمود نعشی و پائین آمدن ph(اسیدیته) گوشت شده و از بروز بیماری کریمه-کنگو جلوگیری بعمل می آورد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنام ابطحي
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
0
0
مفيد بود
نظر شما
ادامه