کد خبر: ۸۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - برای نخستین بار در کشور، بچه ماهیان خاویاری از گونه 'فیل ماهی' در اوزان بیش از 60 گرم با حضور رئیس سازمان شیلات ایران در رودخانه 'گرگان رود' منتهی به دریای خزر رهاسازی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در این مراسم، ضمن اظهار خرسندی از روند فعالیت‌های شیلات گلستان گفت: رهاسازی بچه ماهیان خاویاری یکی از موضوعات مهم در امر بازسازی ذخایر دریای خزر است.

غلام رضا رازقی افزود: امروز برای اولین بار در کشور با رهاسازی بچه ماهیان خاویاری گونه فیل ماهی در اوزان بالای 60 گرم، گام بلندی در جهت حفظ و احیای ذخایر ارزشمند دریای خزر صورت گرفت.

وی با عنوان این که در سال‌های گذشته نیز رهاسازی این گونه بچه ماهی خاویاری در اوزان 3 تا 4 گرم صورت گرفته بود، تصریح کرد: رهاسازی این گونه ارزشمند در اوزان بالای 60 گرم دارای قدرت ماندگاری بالاست و می تواند در احیاء و بازسازی دریای خزر نقطه مثبتی باشد.

رازقی افزود: در سال گذشته تکثیر پاییزه این گونه ماهی در مرکز تکثیر ماهیان خاویاری شهید مرجانی صورت گرفت و رهاسازی امروز ماحصل تلاش کارشناسان در سال گذشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با انعکاس این موضوع همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای حوزه دریای خزر بدانند ایران هدف بازسازی و احیای ذخایر گرانقدر دریای خزر را دارد و در همین راستا گام های بلندی در جهت پرورش نیز برداشته است.

رییس سازمان شیلات ایران در ادامه یادآور شد: با گسترش و توسعه چنین فعالیت‌هایی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بستر مناسبی در زمینه تولید، اشتغال و ارزآوری برای کشور ایجاد می شود که این خود حمایت های همه جانبه دولت را در این زمینه می طلبد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
0
0
با کمال تاسف بایددر نظر داشت که نگهداری ماهیان خاویاری درشرایط اسارت بالاتراز8تا10 گرم نه تنهاسبب بازسازی ذخایر نمی شود بلکه باعث اختلالات فیزیولوژیک عمده ای شده که نمی توانند با محیط دریائی سازگار شده و بزودی تلف میشوند ویاطعمه سایر ماهیخوارها
شده و یا در دامهای ریز چشمه گرفتار میشوند
از این نخستین گفتن های غیر علمی و غیر کارشناسی پرهیز بفرمائید.رها کردن بچه ماهیان خاویاری دروزنهای3تا5 گرم که باغذای زنده پرورش یافته باشند بهترین است.




نظر شما
ادامه