کد خبر: ۹۰۰۸

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران طی حکمی دکتر علی اصغر خانی پور را به ریاست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان منصوب نمود. 
دکتر مطلبی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید این مرکز که پایان اردیبهشت ماه 1391 در محل مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس سید حسن جلیلی در طول دوران مدیریت این مرکز دکتر علی اصغر خانی پور را به عنوان رئیس مرکز منصوب نمودند.
دکتر مطلبی در این مراسم که با حضور معاون تحقیقاتی موسسه، مشاور رئیس موسسه، معاون مدیرکل شیلات استان گیلان، روسای مراکز تحقیقاتی و همکاران مرکز برگزار گردید این مرکز را بعنوان تنها مرکز تخصصی در زمینه فرآوری آبزیان معرفی نمود و ضمن برشمردن اهداف کلان و سازمانی مرکز در زمینه انجام تحقیقات گسترده و تخصصی مبنی بر معرفی محصولات نوین شیلاتی در برنامه پنجم توسعه از تغییر نام مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان به مرکز ملی تحقیقات و سلامت فرآوری آبزیان خبر داد.
رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از تلاشها و زحمات مهندس سید حسن جلیلی جهت پیشبرد اهداف تحقیقاتی مرکز طی دوران مدیریت تشکر و تاکید کرد ایشان در حال حاضر باید در عرصه علمی حضور جدید تری داشته باشند و امیدوارم بتوانیم از سوابق و تجارب مفید و ارزنده آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دکتر خانی پور جهت پیشبرد اهداف سازمانی مرکز به منظور توسعه پژوهشهای کاربردی فرآوری، عمل آوری و تولید محصولات سالم شیلاتی استفاده نماییم.
در پایان مهندس جلیلی ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز در دوران مدیریت خویش از کلیه همکارانش جهت همکاری صمیمانه شان تشکر کرد.

در این مراسم دکتر خانی پور هم با ارائه برنامه کاری خود ابراز امیدواری کرد در ادامه فعالیتهای خود به عنوان رئیس مرکز بتواند گامهای مهم و مثبتی را آنگونه که در خور نام مرکز ملی تحقیقات فرآوری و سلامت آبزیان باشد برداشته و در رفع مسائل و مشکلات آبزی مصرفی اقدام نماید.

متن حکم انتصاب رئیس جدید این مرکز بدین شرح است :

جنـاب آقـای دکتـر علـی اصغـر خانـی پـور

سـلام علیکم؛
با عنایت به سوابق و تجارب مفید و ارزنده آموزشی ، پژوهشی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم  به سمت « رئیس مرکز ملّی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور » ، منصوب می‌شوید .
با توجه به جایگاه آبزیان در تأمین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و سهم آن در تأمین امنیت غذایی و سبد غذایی خانوار و امکان تحقق این هدف با توسعه فرهنگ آبزی مصرفی و دستیابی به تکنولوژی تولید و فرآوری انواع محصولات سالم شیلاتی (تنوع محصولات شیلاتی) ، با رویکرد توسعه پژوهشهای کاربردی در قالب برنامه‌های راهبردی- محصولی ، اهم مأموریت‌ها و مسئولیت‌های آن مرکز تحقیقاتی شامل :
- مطالعه ، بررسی و تحقیق در زمینه مواد اولیه شیلاتی ، مواد نگهدارنده ، افزودنیها ، دستگاه‌های عمل‌آوری و فرآوری آبزیان جهت مصارف خوراک انسانی .
- بررسی و تحقیق به منظور تعیین نقاط کنترل بحرانی انواع محصولات شیلاتی و تعیین مدت زمان نگهداری آنها .
- بررسی و تحقیق در زمینه تنوع و کیفیت محصولات شیلاتی .
- تحقیق در زمینه بهبود فرآوری محصولات شیلاتی و تضمین سلامت .
- بررسی و تحقیق درزمینه توسعه کاربرد فناوریهای نوین (بیوتکنولوژی ،‌نانوتکنولوژی و انرژی هسته‌ای) در فرآوری و سلامت محصولات شیلاتی.
- مطالعه و تحقیق پیرامون مواد افزودنی و اشتها آور و رنگهای طبیعی و مواد نگهدارنده و نگهداری محصولات شیلاتی به روشهای مختلف .
- بررسی و تحقیق در زمینه سیستم‌های بسته‌بندی ، استاندارد کردن فرآوری های مختلف و تعیین ارزش غذایی محصولات مختلف شیلاتی .
- توسعه همکاریهای علمی و ارتباط با موسسات تحقیقاتی داخلی و بین‌المللی ؛ دانشگاه‌ها و تشکلهای صنفی و انجمنهای مردم نهاد (NGO) مرتبط .
- برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی (پژوهش محور) در زمینه فرآوری و کنترل کیفی و بهداشتی محصولات شیلاتی می‌باشد.

امید است با استعانت از خداوند متعال و با بهره‌گیری از تمامی امکانات ، نیروی انسانی فهیم و کارآمد مجموعه و سایر مراکز پژوهشی وابسته به موسسه ، همکاری و هماهنگی با سایر نهادهای پژوهشی کشور ، تعامل جدی و صمیمی با استانداریها ،‌سازمان جهاد کشاورزی استانها ، ادارات کل شیلات و سایر ارگانهای اجرایی ذیربط در حوزه مسئولیت آن مرکز در جهت جلب حمایت‌های مادی و معنوی به منظور توسعه پژوهشهای کاربردی فرآوری، عمل آوری و تولید محصولات سالم شیلاتی موفق باشید .

عباسعلی مطلّبی / رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران

نظر شما
ادامه