کد خبر: ۹۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی از ممنوعیت عرضه بستنی و آب میوه در حاشیه خیابان ها خبر داد.
رییس مرکز سلامت محیط و کار با توجه به فرارسیدن فصل گرما و احتمال افزایش بیماری های واگیر روده ای و مسمومیت های غذایی، طی نامه ای به معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواستار جلوگیری از عرضه بستنی، آب میوه و شربت غیر بهداشتی شد.
دکتر کاظم ندافی در این نامه با اشاره به این که عرضه بستنی توسط دستگاه های بستنی ساز در حاشیه خیابان ها غیر اصولی و غیر بهداشتی است خواستار برخورد قانونی کارشناسان بهداشتی با عرضه کنندگان این مواد خوراکی و آشامیدنی شده است.
در این نامه خاطرنشان شده است: کارشناسان بهداشت محیط با هماهنگی دستگاه ها و مجامع امور صنفی می توانند مطابق موازین و مقررات موجود با عرضه انواع مواد خوراکی و آشامیدنی غیر بهداشتی برخورد قانونی کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
در یک پژوهش که بنده و همکارانم بر روی بستنی های سنتی شهرستان رشت در سال 1388 انجام دادیم و نتیجه اش هم در فصلنامه دامپزشکی و آزمایشگاه دانشگاه سمنان چاپ شد، حدود 38 درصد از بستنی های سنتی از نظر شمارش باکتری های هوازی و حدود 51 درصد از نظر شمارش کلیفرم ها بیش از حد استاندارد ایران بودند.همچنین 10 درصد از نمونه ها آلوده به ای. کولای و 6 درصد آلوده به استاف. آرئوس بودند. حدود 37 درصد از واحدهای فروش، بهداشت لوازم کار و حدود 42 درصد از آنها بهداشت فردی را رعایت نکرده بودند. بین آلودگی بستنی ها و عدم رعایت بهداشت لوازم کار و بهداشت فردی، از نظر آماری ارتباط معنی دار پیدا شد. مطالعات مشابه در سایر شهرها هم همین موضوع را تایید می کند. وزارت بهداشت، کار پسندیده ای انجام داده است.
نظر شما
ادامه