کد خبر: ۹۳۸۷

حکیم مهر - تا رسیدن به ریشه‌کنی کامل تب برفکی در منطقه، پنج مرحله وجود دارد که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در مرحله دوم است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: این سازمان در راستای ریشه‌کنی بیماری تب برفکی در کشور اقدامات مهمی را در دست انجام دارد.

دکتر محسن مشکوة خاطرنشان کرد: دستیابی به مرحله پنجم برای ریشه‌کنی تب برفکی نیازمند کمک و یاری سایر کشورهای مجاور است، به‌گونه‌ای که به‌تنهایی نمی‌توان در این مسیر گام برداشت.

این دامپزشک متخصص ادامه داد: مطالعه و برنامه‌ریزی به‌عنوان نخستین مرحله برای ریشه‌کنی این بیماری در نظر گرفته شده که کشور ما این مرحله را پشت سر گذاشته است.

وی تصریح کرد: مرحله دوم، ورود به فاز اجرایی است که اقداماتی که باید برای مبارزه با بیماری شناسنایی شود، مدنظر قرار می‌گیرد و مراقبت‌های بهداشتی نیز در این مرحله مشخص می‌شود.

برنامه‌ریزی‌ها برای ورود به مراحل مختلف تب برفکی در حال انجام است

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر تمامی وظایف مشخص شده و مرحله دوم نیز در حال انجام است.

مشکوة تأکید کرد: مطابق آنچه که طبق قوانین جهانی برای ریشه‌کنی این بیماری مدنظر قرار گرفته است، باید تمامی کشورهای مجاور جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند تا بتوان جشن ریشه‌کنی تب برفکی در منطقه را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ورود به مرحله پنجم اندکی مشکل است، اما امیدواریم که مرحله به مرحله بتوانیم در راه ریشه‌کنی قدم برداریم.

مشکوة در پایان گفت: جلوگیری از ورود و خروج دام‌های قاچاق و دارای بیماری، رعایت موازین بهداشتی، واکسیناسیون به‌موقع و سایر اقدامات بهداشتی و حفاظتی می‌تواند مراحل مختلف را تا رسیدن به قله هموار کند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه