کد خبر: ۹۵۱۱

حکیم مهر - تولید گوشت مرغ در کشتارگاه های طیور خراسان رضوی به بیش از 25 میلیون و 600 هزار کیلوگرم رسید.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان تولید، حاصل ذبح 14 میلیون قطعه طیور است که در 15 کشتارگاه صنعتی طیور استان طی 3 ماهه ابتدای امسال کشتار شده اند.
دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: کشتار طیور در کشتارگاه های استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی است و با اعمال اعمال نظارت های بهداشتی قبل و بعد از ذبح، طی مدت یادشده 127 هزار قطعه طیور به وزن 140 هزار کیلوگرم به  دلیل برخی بیماری ها، غیربهداشتی تشخیص داده شده و از چرخه مصرف حذف گردیده که  بخشی از غرامت وارده به صاحبان آنها پرداخت شده است.
وی افزد علاوه بر مرغ، ماکیان دیگری از قبیل کبک، بلدرچین، بوقلمون و غیره نیز به تعداد 34 هزار قطعه در کشتارگاه های طیور استان ذبح و در بازارهای مصرف به سبد غذایی خانوارها انتقال یافته است.
وی یادآور شد: ذبح طیور در تمامی کشتارگاه های استان که همگی صنعتی هستند توسط ذابحین آموزش دیده صورت گرفته و مطابق با موازین شرعی در حال انجام است و کارشناسان دامپزشکی نیز مسئولیت نظارت بر سلامت لاشه های استحصالی
را بر عهده دارند و این چرخه تا هنگام توزیع گوشت مرغ در واحدهای عرضه و رسیدن آن به دست مصرف کنندگان توسط گروه های نظارتی این اداره کل ادامه می یابد.
دکتر ازغدی اعلام داشت: در صورت بروز تخلف در عرضه مرغ بسته بندی شده کلیه شهروندان می توانند مشخصات واحدهایی که مرغ ها در آن بسته بندی شده را در مشهد با شماره های 7250025،7250035 اعلام و یا به سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان به شماره 30001905 پیامک کنند تا پی گیری های لازم از طریق گروه های نظارتی این مجموعه انجام شود و در شهرستان ها نیز موارد را به نزدیک ترین اداره دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.
وی قابلیت ردیابی در عرضه مرغ بسته بندی شده را از جمله مزایایی دانست که به ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد امنیت غذایی کمک شایانی خواهد کرد و تصریح نمود برابر دستورالعمل های دامپزشکی، کلیه مشخصات تولیدکننده و محصول از قبیل؛ تاریخ تولید، انقضا، کد بهداشتی دامپزشکی، آدرس واحد تولید کننده و ... روی بسته ها درج شده است.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با توجه به اجرای موفق نشانه گذاری لاشه های گوشت قرمز در کشتارگاه صنعتی مشهد این موضوع در آینده ای نزدیک به دیگر کشتارگاه های دام استان نیز تسری یابد تا امکان بروز هرگونه تخلف به پایین ترین میزان خود برسد و اطمینان مردم در زمان خرید گوشت حاصل گردد.

 

نظر شما
ادامه