کد خبر: ۹۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی در نشست یک روزه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور در یزد از واکسیناسیون حدود 250 میلیون راس دام در سراسر کشور با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

دکتر سیدمحسن دستور در این نشست که با حضور مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی و مدیران ستادی این سازمان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد و مدیران کل دامپزشکی استان‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در صنعت طیور نیز حدود هفت میلیارد دز واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی برنامه‌ریزی برای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تلاش برای همکاری‌های بین بخشی را در جهت کاهش بیماری‌های مشترک و نظارت بر روند تولید محصولات دامی سالم دانست و خاطر نشان کرد: میزان قابل توجهی از بیماری‌های مشترک وجود دارد که نقش عمده‌ای در بهداشت عمومی دارد.

دستور با اشاره به این که 61 درصد بیماری‌ها واگیردار و مشترک بین انسان و دام هستند، تلاش برای تولید محصولات بهداشتی و تغذیه سالم را مهمترین هدف این سازمان برشمرد و گفت: نظارت بر روند تولید محصولات دامی از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

وی در همین راستا از وجود بیش از 85 هزار واحد اپیدمیولوژیک دامی خبر داد که در تمام این واحدها برنامه‌ی مبارزه با بیماری‌ها در حال انجام است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید بر موضوعات مبارزه علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) در استان‌ها و راه‌های پیشگیری از این بیماری و نیز بیماری تب کریمه کنگو و همچنین تاکید بر همکاری‌های بین بخشی و همکاری‌های بین استانی را از مهمترین اهداف این نشست برشمرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک83
|
-
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
0
0
بهتر بود بجای همکاری بخش خصوصی ، اظهار می داشتند بیگاری بخش خصوصی، وقتی که تعرفه های دامپزشکی هر پنج سال یکبار هم عوض نمی شود وقتی که خودشان را ارباب می پندارند و بخش خصوصی را رعیت ، وقتی که پرداخت مربوط به قراردادها با بخش خصوصی بعد از شش ماه پایان کار و کسر انواع کسورات صورت می گیرد و ...
نظر شما
ادامه