کد خبر: ۹۶۳۸

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه گوسفندان پروار شده روی دست دامداران مانده‌اند و مشتری ندارند، گفت: هر کیلو گوشت گوسفند در بازار مصرف حداکثر کیلویی 19 هزار تومان و هر کیلو گوشت گاو حداکثر 15 هزار تومان باید در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد اما در بازار مصرف قیمت‌ها بیش از این میزان عرضه می‌شود.

سعید سلطانی تصریح کرد: گوشت قرمز به حد کافی وجود دارد، به‌طوریکه اکنون دام‌ها روی دست دامدار مانده و نمی‌خرند.

به گفته‌ وی در حال حاضر گوسفند‌های پروار ‌شده که آماده تحویل به بازار هستند در استان‌های ایلام، خراسان شمالی و همدان روی دست دامدار مانده و خرید نمی‌شود.

سلطانی متوسط قیمت خرید لاشه گوسفند بدون آلایش از دامدار را کیلویی 16 هزار تومان و گوسفند زنده را کیلویی 7500 تومان عنوان کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامدان افزود: قیمت خرید هر کیلو گاو زنده 5200 تومان و نرخ لاشه‌ گاوی بدون آلایش 12 هزار و 500 تومان است.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه کمبودی در بازار گوشت وجود ندارد و بالا‌بودن قیمت آن در مناسبت‌ها بوده و به صورت کاذب صورت می‌گیرد که اسطه‌ها و فرصت‌طلبان عامل آن هستند.

سلطانی تاکید کرد: دامداران پس از یک‌سال پرورش گوسفند به10 درصد سود هم قانع هستند، اما این میزان سود عاید آنها نمی‌شود، در حالی که واسطه‌ها همیشه دو برابر این میزان سود می‌برند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با تاکید بر این‌که قیمت گوشت از تولید تا مصرف نباید بیش از 15 درصد باشد، اظهارکرد: هر کیلو گوشت گوسفند با احتساب این میزان سود باید حداکثر 19 هزار تومان و هر کیلو گوشت گاو حداکثر 15 هزار تومان دراختیار مصرف کننده قرار گیرد اما در بازار مصرف قیمت‌ها بیش از این میزان عرضه می‌شود.

 

نظر شما
ادامه