کد خبر: ۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
وی با انتقاد از برگزاری سیرک حیوانات که در برخی کشورهای غیراسلامی ‌ممنوع شده است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید از صدور مجوز برگزاری چنین مراسمی ‌که مستلزم درد و رنج و گرسنگی حیوانات برای شادمانی انسان‌ها است، اکیداً پرهیز کند...

حکیم مهررییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی کشور گفت: سازمان دامپزشکی و دانشکده‌های دامپزشکی باید با دعوت از تشکل‌های فعال غیردولتی در زمینه حمایت از حقوق حیوانات، پروتکل ملی حقوق حیوانات را با تکیه بر ارزش‌های بومی ‌کشورمان و با بهره‌مندی از ارزش‌های والای اسلامی ‌تدوین کنند تا زمینه کاربرد اسلوب مشخص در تحقیقات حیوانی فراهم آید.

دکتر محمد لطفی‌زاده  دهم دسامبر را بهانه‌ای برای توجه بیشتر به حیوانات دانست و تأکید کرد: خانواده‌ها باید مساله رویارویی فرزندانشان با حیوانات را مهم تلقی کنند.

وی با تأکید بر نقش مهم رسانه‌های عمومی‌ در فرهنگ‌سازی گفت: کودکان باید توسط والدین خویش نحوه رفتار صحیح با حیوانات را آموزش ببینند و احترام به حقوق حیوانات را فرا گیرند.

لطفی‌زاده سنگ‌پرانی به حیوانات و دنبال کردن آن‌ها را مغایر فرهنگ اسلامی‌ و ایرانی دانست و گفت: والدین باید کودکان خود را آموزش دهند که حیوان یک موجود زنده و دارای حق حیات است و مانند اسباب بازی نباید به آن نگریسته شود.

وی در ادامه چهار مولفه درد، رنج، بهره‌کشی و مرگ را چالش‌های اساسی حقوق حیوانات در دنیا و کشورمان دانست و افزود: متأسفانه در آزمایشگاه‌ها و در جریان تحقیقات علوم مختلف، حیوانات به یک یا بیشتر از این مؤلفه‌ها دچار می‌شوند و اصول مدونی در این باره از سوی بخش زیادی از محققین کشورمان رعایت نمی‌شود.

لطفی‌زاده با انتقاد از برگزاری سیرک حیوانات که در برخی کشورهای غیراسلامی ‌ممنوع شده است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید از صدور مجوز برگزاری چنین مراسمی ‌که مستلزم درد و رنج و گرسنگی حیوانات برای شادمانی انسان‌ها است، اکیداً پرهیز کند.

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی کشور همچنین از وضعیت حیوانات باغ وحش تهران ابراز نگرانی کرد و افزود: متأسفانه باغ وحش تهران روند رو به رشدی ندارد و مسوولان مربوط باید در سه زمینه محل نگهداری برای تأمین رفاه حیوانات، تغذیه مناسب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف اقدامات عاجلی انجام دهند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
anony
|
-
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۰
0
0
امیدوارم باز هم شاهد مخالفت با شکنجه گاه (سیرک) باشیم
لی لی
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
0
0
با تشکر از آقای دکتر لطفی.امیدوارم ایران نیز به کشورهایی که در انها سیرک ممنوع شده بپیوندد. همچنین امیدوارم به زودی منشور حقوق حیوانات در ایران به تصویب برسه و در مدارسمان اموزش دوستی و کمک به حیوانات آغاز بشه.
نظر شما
ادامه