کد خبر: ۹۷۷۸

حکیم مهر - استان بوشهر همواره از نعمت آفتاب برخوردار است که با تبدیل آن به انرژی خورشیدی، می‌توان این سوخت را جایگزین سوخت فسیلی کرد، اما حتی علی‌رغم دستور رئیس جمهور این اتفاق عملی نشده است.

مدیرعامل سایت حله بوشهر پیرامون مشکلات سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر، گفت: برخی سایت‌ها از نعمت برق برخوردارند اما اکثر سایت‌های بزرگ استان ازجمله حله، موند و رود شور، فاقد برق هستند و از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

محمد قدسی با درخواست از مسئولان برای در نظر گرفتن سهمیه دریافت نفت و گاز با قیمت مناسب برای پرورش‌دهندگان میگو، افزود: اگر ساختارها در کشور مناسب باشد، توان رقابت با کشورهای دیگر در تولید میگو، به خوبی در داخل کشور وجود دارد.

انتقاد از نبود آب شرب و برق در اکثر سایت‌های پرورش میگوی بوشهر

وی با انتقاد از نبود آب شرب، برق و جاده‌های دسترسی مناسب در اکثر سایت‌های استان بوشهر، خاطرنشان کرد: با حرکت به سوی تولید متراکم، باید به تولید 10 هزار تن میگو در هکتار برسیم.

قدسی از سوخت فسیلی به‌عنوان سرمایه آیندگان یاد کرد و خواستار جایگزین شدن سوخت‌های دیگر به جای آن در سایت‌های پرورش میگو شد.

پیشنهاد جایگزینی انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی

این پرورش‌دهنده میگو ادامه داد: استان بوشهر همواره از نعمت آفتاب برخوردار است که با تبدیل آن به انرژی خورشیدی، می‌توان این سوخت را جایگزین سوخت فسیلی کرد، اما حتی علی‌رغم دستور شخص رئیس جمهور این اتفاق عملی نشده است.

وی همچنین درباره قیمت میگو در بازار تصریح کرد: هنوز صید میگو در بوشهر آغاز نشده اما میگوی موجود که به‌صورت قاچاق از دریا صید و وارد شده، از کیلویی 12 تا 14 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه