کد خبر: ۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
استاد دکتر تاج بخش : اگر همکاران وزارت جهاد کشاورزی دامپزشکان را دوست ندارند یا تصور می کنند که همه کارها فقط مربوط به آنها است شکی نیست که باید این سازمان از زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی خارج شود و تجربه هم نشان داده که هر چه بگویند استقلال دامپزشکی را حفظ می کنیم اینکار را انجام نمی‎دهند...

حکیم مهرعضو گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با نشریه حکیم مهر به تبیین دیدگاههای خود درباره وضعیت حرفه و رشته دامپزشکی در کشورمان پرداخت.

 


استاد دکتر تاج بخش ، چهره ماندگار کشورمان در این گفتگو با اشاره به کلام شاعر بزرگ ، جناب حافظ (یا رب مباد کس را مخدوم بی‌عنایت) ، سازمان دامپزشکی کشور را مخدوم بی عنایت دانست و گفت : متأسفانه سازمان دامپزشکی کشور در دل وزارت جهاد کشاورزی بخصوص در سالهای اخیر بسیار آزرده شده است و در بسیاری از اختیارات این سازمان دخالت کرده‎اند.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود : شاهد بوده‎ام که سازمان دامپزشکی در سالهای گذشته بخصوص دو سال قبل بصورت مداوم در حال دفاع از خود و گارد گرفتن بوده و هم و غم خود را بر دفع قرار داده تا مورد اذیت واقع نشود.
وی اضافه کرد : اگر همکاران وزارت جهاد کشاورزی دامپزشکان را دوست ندارند یا تصور می کنند که همه کارها فقط مربوط به آنها است شکی نیست که باید این سازمان از زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی خارج شود و تجربه هم نشان داده که هر چه بگویند استقلال دامپزشکی را حفظ می کنیم اینکار را انجام نمی‎دهند.
استاد دکتر تاج بخش درباره سنخیت فعالیت دامپزشکان و وزارت بهداشت گفت : دامپزشکی ، پزشکی دام و همه مسائل آن پزشکی است. پزشک ، زبان دامپزشک را می داند و برعکس.
وی با ذکر نمونه‎هایی از شاگردان پاستور که از پزشکان و دامپزشکان بوده‎اند افزود : بطور مثال در ایجاد علم میکروبیولوژی یا سایر علوم مشترک نظیر انگل‎شناسی و غیره به همان میزان پزشکان ، دامپزشکان هم دخالت داشته‌اند.
چهره ماندگار کشورمان درباره مدل پیشنهادی برای ساختار سازمان دامپزشکی اظهار داشت : به نظر من با توجه به تعداد دامپزشکان و دانشکده های دامپزشکی و مجموعه تولیدات دامی کشورمان که بزرگترین ثروت کشورمان بعد از نفت بوده است ، نه تنها سازمان دامپزشکی زیر نظر ریاست جمهوری بلکه می توان آن را در حد یک وزارتخانه مستقل دانست.

 

مشروح این گفتگو و دیدگاههای استاد دکتر تاج بخش ، چهره ماندگار کشورمان به زودی منتشر خواهد شد...

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
0
0
فکر و نظر دکتر تاجبخش باید مورد احترام و ارزش قرار گیرد چرا که واقعا اسطوره ی علم ،عمل و پشتکاری در عصر حاضر ایران میباشند
نظر شما
ادامه