کد خبر: ۹۹۱۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، خواف، یزد، فارس و کرمان

 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد:
امنیت و سلامت غذائی مردم از اهداف مهم دامپزشکی است


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : امنیت و سلامت غذائی مردم از اهداف مهم دامپزشکی است.
دکتر صادقی افزود : در راستای تامین و حفظ سلامت شهروندان و همچنین تامین غذای سالم با منشاء دامی بازرسین این اداره کل در 4 ماهه گذشته فروشگاهها و مراکز عرضه انواع مواد خام دامی را طی 12 هزارو 388 بار مورد بازرسی بهداشتی دامپزشکی قراردادند که در این خصوص 13417 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و مشکل دار از چرخه مصرف شهروندان حذف و یکصد مورد را جهت رسیدگی به تخلفات به مراجع قضائی معرفی نمودند.
این مقام مسئول سلامت و امنیت غذائی مردم را یکی از اهداف مهم دامپزشکی برشمرد و گفت: با توجه به فصل تابستان و گرم شدن هوا این اداره کل ضمن تشدید فعالیت های بازرسی خود ، با حساسیت و جدیت کار بازرسی خود را با همکاری ادارات صنعت ، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی ادامه داده و با متخلفین بشدت برخورد خواهد نمود.
وی باردیگر از عدم مشاهده بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع این بیماری در برخی از استانهای کشور ، لزوم رعایت موارد بهداشتی از طرف شهروندان الزامی است و شایسته است گوشت قرمز و الایش خوراکی مانند جگر و ... را به ترتیب بمدت 24 و 48 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نموده و از کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه خودداری نمایند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی موارد را به شبکه های دامپزشکی محل سکونت خود اعلام نمایند.

-----------------------------------

 

قطار طرح تشدید نظارت بهداشتی به مراکز جمع آوری شیر رسید


شیر خام یکی از از فرآورده های خام دامی می باشد که سلامت آن به جهت مصارف عمومی وسیع و درجه فساد پذیری بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طرح تشدید نظارت بر تولید و توزیع فرآورده های خام دامی جهت اطمینان از سلامت این فرآورده ها و به تبع آن سلامت افراد جامعه از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال اجرا می باشد.

طی هفته گذشته نیروهای دامپزشکی فعالیت جدی در این زمینه را ادامه داده و موفق به تکمیل حلقه دیگری از زنجیره کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی در خصوص شیر خام گردیدند.

 دکتر محمد احمدی رییس شبکه دامپزشکی خواف ضمن اعلام مطالب فوق افزود: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع فرآورده های خام دامی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون با هفت خودرو حمل شیر خام برخورد و تذکرات لازم نیز به چهار مرکز جمع آوری شیر خام در خصوص رعایت مسایل بهداشتی مربوطه داده شده است.

وی افزایش اخذ مجوز بهداشتی حمل شیر خام را یکی از نتایج مثبت اجرای این طرح بیان نموده و افزایش 330 درصدی اخذ مجوز بهداشتی حمل شیر خام از ابتدای طرح نسبت به میانگین چهار ماهه ابتدای سال 1391 را تایید نمودند.

احمدی ابراز امیدواری کرد: با ادامه اجرای طرح، شاهد ارتقاء بیش از پیش سطح بهداشتی در خصوص تولید و توزیع فرآورده های خام دامی در سطح جامعه باشیم که نتیجه آن ارتقاء سطح بهداشت جامعه و اطمینان خاطر مردم باشد.

 

------------------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در بازدید از طرح نظارت های بهداشتی ماه مبارک رمضان:
با تشدید نظارت ها سلامت غذایی فراورده های خام دامی را برای مردم تأمین خواهیم کرد


با توجه به اینکه امنیت غذایی مردم در اولویت کارهای اداره کل دامپزشکی قرار دارد و در ماه مبارک رمضان اکیپ های نظارتی از ساعت 8 صبح لغایت 20 نظارت های خود را تحت عنوان طرح تشدید و کنترل نظارت های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان انجام می دهند به همین مناسبت مدیر کل دامپزشکی استان جهت نظارت های بهتر اکیپ های نظارتی شخصاً از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهر بازدید به عمل آورد و بر روند کاری اکیپ ها نظارت نمود.


دکتر حدادزاده گفت: این نظارت ها که قبل از ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت تمامی مراکز تولید وعرضه فراورده های خام دامی مورد نظارت بهداشتی بازرسان دامپزشکی قرار خواهد گرفت.

 

-------------------------------------

 

تشکیل 39 اکیپ ثابت استانی دامپزشکی فارس در ایام ماه رمضان


مدیرکل اداره دامپزشکی استان فارس گفت: به منظور نظارت بیشتر برتولید، توزیع و عرضه فرآوردهای دامی 39 اکبپ ثابت استانی در ایام ماه رمضان توسط این ارگان راه اندازی شده است.
قاسم رضائیان اظهار داشت: همزمان با رمضان و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بر تولید و توزیع فرآوردهای دامی اداره دامپزشکی استان فارس با هدف حفظ بیشتر سلامت مصرف کنندگان اقدام به برپایی اکیپهای ثابت و سیار در سطح استان کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا 39 اکیپ ثابت و 61 اکیپ سیار در سطح شهرستانهای استان فارس با استفاده از توان اجرایی بیش از 120 نفر فعالیت خود را در زمینه بازرسی از اماکن تولید فرآورده های دامی آغاز کرده اند.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان فارس تصریح کرد: در شورای بهداشتی شهرستانها نیز موضوع نظارت وکنترل فرآورده های دامی مطرح شد و با همکاری سایر ارگانها تاکنون بیش از 208بازدید در سطح استان انجام شده است.

رضائیان همچنین بیان داشت: اقدامات نظارتی اداره دامپزشکی استان فارس در شهر شیراز نیز به صورت جدی پیگیری می شود و تاکنون سه واحد صنفی نیر پلمپ شده اند.
 
--------------------------------------

 

رئیس دامپزشکی کرمان خبر داد :
پلمپ واحد بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در کرمان


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: واحد بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان پلمپ شد.
 محمدمهدی یزدان‌پناه اظهار داشت: در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان کارشناسان این شبکه واحد بسته‌بندی را به دلیل تعدد تخلفات و عدم رعایت موازین قوانین دامپزشکی پلمپ کردند.

وی افزود: دامپزشکی نقش مهمی در تأمین بهداشت و سلامت افراد جامعه دارد و در راستای به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های مشترک، ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده‌های خام دامی اعمال وظیفه می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان تصریح کرد: تمام مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت کنترل دامپزشکی از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار بوده و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر مواد پروتئینی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

یزدان‌پناه از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی مراکز، مراتب را به این شبکه اطلاع داده تا با افراد خاطی برابر قانون برخوردهای لازم صورت گیرد.

 

نظر شما
ادامه