کد خبر: ۹۹۵۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی البرز، ساوجبلاغ و زرندیه

 

پایان عملیات واکسیناسیون تب برفکی در استان البرز


عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در گاوداریهای صنعتی استان البرز که از اول تیرماه آغاز گردیده بود، پانزدهم مرداد ماه سال جاری به پایان رسید.
در این طرح بیش از 63 هزار رأس گاو و گوساله در 130 واحد از گاوداریهای صنعتی استان البرز علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردیدند.

 

--------------------------------

 

به علت عدم رعایت ضوابط بهداشتی :
پلمپ یک واحد مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان ساوجبلاغ 


یک واحد مرکز عرضه فرآورده خام دامی در شهر هشتگرد به علت عدم رعایت ضوابط نگهداری فرآورده های خام دامی و همچنین عدم همکاری با بازرسان بخش نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ، با هماهنگی دادستانی و اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ پلمپ گردید.
شایان ذکر است درخواست اشد مجازات (به غیر از پلمپ) از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ برای واحد مذکور از دستگاه قضایی در حال پیگیری   می باشد.

---------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی زرندیه:
3000 رأس گاو در زرندیه مایه‌کوبی شدند


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه از مایه‌کوبی سه هزار رأس گاو این شهرستان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.
داوود سرمدی اظهار داشت: با اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت دامی علیه تب برفکی سه هزار رأس دام سنگین این شهرستان علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح از اول ماه جاری آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: طرح مایه‌کوبی تب برفکی با همکاری شش اکیپ بخش خصوصی و دولتی به اجرا در می‌آید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه همچنین با اشاره به طرح واکسیناسیون بروسلوز گفت: در این طرح که اخیرا پایان یافته است 43 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه برسلوز مایه‌کوبی شدند که از این تعداد 40 هزار رأس دام سبک و سه هزار رأس دام سنگین بوده است.

سرمدی افزود: این طرح نیز با همکاری پنج اکیپ بخش خصوصی و یک اکیپ بخش دولتی اجرا شد.

وی همچنین از طرح نظارت ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان ساخت: در قالب این طرح بازرسان این شبکه در دو نوبت صبح و عصر بر نحوه تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه