کد خبر: ۱۰۱۷۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی البرز، سبزوار، خراسان شمالی و زنجان

 

برگزاری دوره آموزشی هدفمندی یارانه ها در اداره کل دامپزشکی استان البرز


دوره آموزشی هدفمندی یارانه ها در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان البرز برگزار شد.

این دوره با حضور 31 نفر از مدیران و کارشناسان اداره کل و شبکه های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان به مدت 2 روز برگزار شده است.

 

-------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار خبر داد :
کشف 170 کیلوگرم گوشت ماهی فاسد در سبزوار


رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از کشف 170 کیلوگرم گوشت ماهی فاسد در سبزوار خبر داد.
ولی‌الله جغتایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازدید اکیپ نظارت بر فرآورده‌های خام دامی منجمد از مراکز عرضه و توزیع سطح شهر مقدار 170 کیلوگرم گوشت ماهی منجمد در یکی از مراکز شناسایی کشف شد.

وی افزود: این محموله با توجه به وضعیت ظاهری نامناسب و نداشتن تاریخ تولید و انقضا مورد شک ماموران قرار گرفت که بعد از آزمایش محموله به دلیل نگهداری غیر اصولی و فساد غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و با هماهنگی مقام محترم قضایی جمع‌آوری و معدوم شد.

 

-------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:
محور توسعه هر کشور بهداشت و امنیت غذایی است


مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: محور توسعه هر کشور بهداشت و امنیت غذایی بوده که این امر مرهون فعالیت‌های شبانه‌روزی دامپزشکی است.
علی‌اصغر شریفی در  جمع مدیران و کارکنان این اداره کل با اشاره به اینکه دامپزشکی نقش ویژه‌ای را در تأمین سلامت شهروندان دارد، اظهار کرد: نقش این اداره کل در تأمین سلامت مردم و جلوگیری از سرایت بیماری‌های دامی به انسان اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: بخش عمده سلامت جامعه و مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به کارآمدی دامپزشکی مربوط است، در این راستا مخاطرات فراوانی گریبان‌گیر دامپزشکان می‌شود که نیاز به حمایت بیشتر مسئولان از دامپزشکی استان دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با توجه به پر مخاطره بودن شغل دامپزشکی و جایگاه ویژه دامپزشکی در تأمین بهداشت و سلامت جامعه، دامپزشکی استان را تحسین و آمادگی خود را برای رفع و پیگیری مشکلات بر سر راه کارکنان و دامپزشکی خراسان شمالی، در استان و خانه ملت اعلام کرد.

موسی‌الرضا ثروتی اظهار کرد: 50 درصد جمعیت این استان را بافت روستایی و روستاییان تشکیل می‌دهند که اکثریت آن‌ها به شغل دامداری و کشاورزی اشتغال دارند، بنابراین باید هرچه بیشتر به این قشر محروم خدمت‌رسانی کنیم.

وی از دامپزشکی خراسان شمالی خواست تا با حمایت از دامپروران و آموزش‌های لازم به آنها با روش‌های مختلف هزینه‌ها را پایین بیاورند، که زیر‌ساخت این بحث بهداشت دام است.

ثروتی اضافه کرد: دامپزشکی با نظارت و تأمین بهداشت دام تولیدی می‌تواند برای دامداران توجیه اقتصادی داشته باشد تا در آینده شاهد رشد و صنعتی شدن هر چه بیشتر این حرفه در استان باشیم.

 

---------------------------

 

رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان شمالی:
287 هزار قطعه تخم چشم زده وارد خراسان شمالی شده است


رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری 287 هزار قطعه تخم چشم زده وارد استان شده است.
محمد قنبری اظهار کرد: تعداد تخم‌های چشم زده وارد شده به استان در مدت مشابه در سال گذشته 316 هزار و 716 قطعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 12 مجوز برای ورود تخم‌های چشم زده به استان از سوی این اداره کل صادر شده است، گفت: طی 12 ماه سال گذشته یک میلیون و 480 هزار و 176 قطعه تخم چشم زده وارد استان شد.

خبر دیگری نیز حاکی است، اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی رتبه دوم سنجش رضایتمندی را در دستگاه‌های استان کسب کرد.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی طی نامه‌ای به شریفی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی، در خصوص (میزان رضایتمندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی ) موضوع ماده‌ی 9 مصوبه طرح تکریم مردم و جلب رضایتمندی ارباب رجوع  در نظام اداری، اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی را به عنوان رتبه دو در بین دستگاه‌های استان که  وجه غالب وظایف آن‌ها ارایه خدمات مستقیم به مردم است، معرفی کرد.

همچنین رتبه دامپزشکی استان خراسان شمالی در کل دستگاه‌های مشمول طرح رتبه 4 است.

 

---------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان خبر داد :
حضور اداره کل دامپزشکی با 11 آیتم در نمایشگاه زنجان


مدیر کل دامپزشکی استان زنجان از حضور اداره کل دامپزشکی استان با 11 آیتم تعریف شده در نمایشگاه هفته گرامیداشت دولت زنجان خبر داد.
محمد رشید کرمی صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری کشتارگاه دام زنجان مروارید را از جمله دستاوردهای دولت در این حوزه خبر داد.

وی ساماندهی و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی دام و تجمیع آنها در کشتارگاه‌ صنعتی را از نتایج راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی زنجان اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی این کشتارگاه به خنک کردن لاشه‌ها به مدت 24 ساعت کمک می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان خنک کردن یا پیش سرد کن را یکی از راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اعلام کرد.

وی از صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری از واحدهای بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای ارتقای بهداشت عمومی و هویت دادن به محصولات پروتئینی استان انجام داده شده است.

کرمی از طرح ریشه‌کنی طاعون گاوی در سطح استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این بیماری در استان زنجان ریشه کن شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد صادراتی بسته‌بندی پای مرغ در زنجان تاکید کرد: مجتمع غذایی کندو با هدف بسته‌بندی صادرات پای مرغ و فرهنگ سازی برای استفاده از آلایش خوراکی و شناسنامه‌دار کردن محصولات استان راه‌اندازی شده است.

 

نظر شما
ادامه