کد خبر: ۱۰۳۱۱

حکیم مهر - عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور گفت: واردات بی‌رویه مرغ منجمد از برزیل و ترکیه تاثیر منفی را بر تولید داخلی گذاشته است؛ این در حالی است که مرغ منجمد وارداتی با قیمت بیش از مرغ گرم عرضه می‌شود.

محمدحسین زمانی‌راد اظهارکرد: با به پایان رسیدن ماه رمضان قیمت مرغ هزار تومان کاهش یافت. با توجه به کاهش قیمت سویا و عرضه مستقیم آن به دست تولیدکننده، میزان تولید زیاد شده، به طوری که در ماه گذشته جوجه‌ریزی نسبت به چند ماه گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ در چند ماه گذشته ناشی از قیمت زیاد نهاده‌هایی مثل سویا بود، اما اکنون که سویا با قیمت 900 تومان به مرغداران داده می‌شود، قیمت مرغ نیز کاهش یافته است.

عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور تصریح‌کرد: دولت باید با تامین نهاده‌های مرغداران زمینه تولید و انبوه‌سازی را برای آن‌ها فراهم کند. زیرا با تامین نهاده‌ها امنیت تولیدی برای مرغ‌دار به وجود می‌آید و میزان جوجه‌ریزی را افزایش می‌دهد.

زمانی‌راد یادآورشد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در مرغداری‌ها 3500 است. در حالی که با انعقاد قراردادی بین مرغداران و سازمان صنعت معدن و تجارت، مقرر شده به ازای هر دو کیلو سویا و سه کیلو ذرت که به مرغداران داده می‌شود، مرغ‌داران مرغ را با قیمت 3800 به کشتارگاه تحویل دهند؛ در حالی که اکنون با قیمت کمتر از این مرغ از مرغداران خریداری می‌شود.

 

نظر شما
ادامه