کد خبر: ۱۰۴۴۲

حکیم مهر - فرماندار زابل گفت: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بومی، تا اطلاع ثانوی ورود مرغ زنده از شهرستان‌های اطراف به زابل ممنوع شد.

حسین کیخا در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: با توجه به اینکه مرغ تعداد هفت واحد مرغداری با تناژ 300 تن آماده عرضه به بازار مصرف است، لذا به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بومی تا اطلاع ثانوی ورود مرغ زنده از شهرستان‌های اطراف به زابل ممنوع شد.

وی افزود: قیمت هر کیلو مرغ زنده در مقابل درب مرغداری، 3 هزار و 200 تومان و در محل عمومی، با قیمت 3 هزار و 500 تومان آماده تحویل به مصرف کنندگان است.

فرماندار زابل بیان داشت: از تعداد 57 واحد مرغداری تعداد بیش از 28 واحد جوجه‌ریزی و در حال فعالیت هستند.

کیخا گفت: اداره صنعت و معدن به‌ منظور حمایت از مرغداران موظف است خوراک طیور را به صورت یارانه‌ای به واحدهای فعال تحویل دهد.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از 25 تن مرغ در منطقه سیستان مصرف می‌شود.

فرماندار زابل افزود: بیش از 2000 رأس دام سنگین بومی در قرنطینه‌های زابل آماده عرضه به بازار مصرف هستند.

کیخا ادامه داد: واردات دام از مرزهای سیستان بدون هیچ گونه مشکلی صورت خواهد گرفت و سرمایه‌گذاران با رعایت مقررات می‌توانند از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زابل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: بازار ملتهب برنج با بازگشایی انبارهای زابل ظرف دو روز آینده آرام می‌شود.

غلامرضا اله‌دوست افزود: بیش از 300 تن برنج وارداتی در راستای سیاست‌های تنظیم بازار شهرستان به بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: با توجه به فصل بازگشایی مدارس هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه در زابل وجود ندارد.

در جلسه ستاد تنظیم بازار زابل اعلام شد: تعداد 25 فروشگاه عرضه محصولات لوازم و تحریر، اقلام مدارس را 15درصد زیر قیمت بازار به دانش آموزان عرضه کنند.

 

نظر شما
ادامه