کد خبر: ۱۰۶۰۸

حکیم مهر - به همت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر ارگان‌ها، همایش کشوری روز جهانی مبارزه با هاری در استان البرز برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن هفتم مهرماه، روز جهانی مبارزه با بیماری‌های هاری، از سوی سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، جامعه دامپزشکان ایران و جامعه اسلامی دامپزشکی همایش کشوری به میزبانی استان البرز در محل سالن جلسات مؤسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی برگزار شد.

دبیر خانه استانی این همایش اداره‌کل دامپزشکی استان البرز و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز هستند.

محمدزاده مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، ناصری ریاست دانشگاه علوم پزشکی البرز، احمدی مسئول سازمان شهرداری‌ها، پیام نماینده WHO در تهران، پیام دکتر مونا نماینده FAO، دکتر زواره‌ای مسئول مرکز رفرانس هاری انستیتو پاستور ایران، دکتر شیرزادی و دکتر نیکخواه در این همایش حضور داشتند.

در این همایش رئیس سازمان دامپزشکی استان البرز طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی هاری گفت: از سوی این سازمان اقدامات لازم برای مبارزه با این بیماری در استان انجام شد.

سیداصغر برایی‌نژاد افزود: در این زمینه طرح واکسیناسیون رایگان حیوانات به‌ویژه سگ و گربه در 14 مرکز خدماتی و درمانی شهرستان‌های استان البرز اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مسابقه نقاشی با این محوریت در سطح مدارس استان برگزار شد که بیش از 150 نفر از دانش‌آموزان در آن شرکت کردند.

این مقام مسئول به تشکیل کارگروه سلامت در استان البرز نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این کارگروه بر آموزش به بهره‌برداران و دامداران نیز تأکید شده است.

برایی‌نژاد در ادامه با تبریک فرا رسیدن روز 14 مهر روز دامپزشکی تصریح کرد: این سازمان در صدد است که آخرین دستاوردهای مبارزه با بیماری هاری را ارائه دهد.

در حاشیه این همایش از نفرات برتری که در مسابقه نقاشی با محوریت هاری بین حیوانات در سطح استان البرز برگزار شد، تجلیل و قدردانی شد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه