کد خبر: ۱۰۶۷۰

حکیم مهر - به مناسبت هفته دامپزشکی پرسنل اداره کل دامپزشکی استان با استاندار یزد دیدار کردند.

در ابتدای نشست مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی مطالبی را در خصوص مباحث شرعی و بهداشتی عنوان نمود.
حجت الاسلام خامسی گفت: در اواخر سال 87 قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که هم اکنون تیم ناظران شرعی در کنار ناظران بهداشتی در کشتارگاه های استان مشغول خدمت می باشند.
مدیرکل دامپزشکی یزد نیز گزارشی ازعملکرد در 4 حوزه دامپزشکی که شامل حفظ سرمایه دامی کشور، حلیت و سلامت غذا، امنیت و سلامت جامعه و انجام تعهدات بین المللی ارائه نمود.
دکتر علی اکبر حدادزاده اهمیت کار دامپزشکی را به صورت پایه ای با سلامت مردم ارتباط داد و گفت: 54 واحد بخش خصوصی مانند بیمارستان، درمانگاه، مرکز مایه کوبی و... در استان فعال هستند که در برون سپاری امور در راستای اصل 44 قانون اساسی وتحقق منویات رهبر معظم انقلاب، نقش تعیین کننده ای در پیشبرد برنامه های پیشگری و کنترلی دامپزشکی داشته اند.
وی مجهز شدن دامپزشکی به سیستم های پایش بیماری های دام، طیور و سامانه آنلاین حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی را از جمله پیشرفت های دامپزشکی و به روز شدن جهت ارائه خدمات بهتر برشمرد.
این مقام مسئول در ادامه افزود با تلاش پرسنل دامپزشکی کاهش چشمگیری در رخداد بیماری تب مالت در استان داشته ایم به طوری که درصد دام مبتلا به خونگیری از 3/3 درصد به 7/. درصد رسیده است.
وی اظهار داشت در سال جاری هیچ موردی از بیماری هولناک تب کریمه کنگو دیده نشده است.
استاندار یزد نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته دامپزشکی عنوان کرد : همه تلاش های صورت گرفته در تمام مجموعه ها از جمله دامپزشکی برای کرامت انسان است و در این راستا کار دامپزشکی بسیار سخت و پر ثواب است.
فلاح زاده در ادامه افزود: دامپزشکی در کار خود موفق بوده است و عملکردش قابل تقدیر است.

نظر شما
ادامه