کد خبر: ۱۰۷۸۱

حکیم مهر - با توجه به وجود مازاد مصرف تولید تخم‌مرغ در اواخر سال جاری و ابتدای سال آینده از امروز پیشنهاد اختصاص مشوق صادراتی به تولیدکنندگان به شورای اقتصاد داده شد.

مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم معاونت امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم روز جهانی تخم‌مرغ از اختصاص مشوق صادراتی در پایان سال به صادرکنندگان تخم‌مرغ خبر داد و اظهار داشت که صادرات مازاد مصرف تولیدشده تخم‌مرغ با وجود حمایت از تولید باعث رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نیز می‌شود.

رضا ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره افزایش قیمت مقطعی چند روز گذشته تخم‌مرغ گفت: تخم‌مرغ هم‌اکنون به قیمت واقعی خود برگشته است و در شش ماه اول سال تولیدکنندگان مجبور به فروش این فرآورده به قیمت کمتر از قیمت تمام‌شده خود بودند.

وی افزود: قیمت تخم‌مرغ تثبیت شده است و با توجه به افزایش تولیدی که در پایان سال خواهیم داشت، قیمت آن تغییر نخواهد داشت.

ترکاشوند با بیان اینکه نباید راضی به زیان تولیدکنندگان بود، خاطرنشان کرد: موافق به در نظر گرفتن دوباره تعرفه بر صادرات تخم‌مرغ نیستیم و پیشنهاد اختصاص مشوق صادراتی به شورای اقتصاد برای اواخر سال جاری و ابتدای سال آینده که با تولید مازاد مصرف روبه‌رو هستیم، داده شده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان بزرگی در این بخش از تولید وجود دارند که خود رأساً می‌توانند زمینه صادرات این محصول را فراهم کند.

مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تنها بخشی از تولید برای رونق گرفتن تولیدات داخلی و جلوگیری از زیان‌دهی تولیدکنندگان صادر می‌شود و با صادرات 40 الی 50 هزار تن از کل تولید 900 هزار تنی، لطمه‌ای به بازار مصرف‌کنندگان داخلی نمی‌خورد.

ترکاشوند با بیان اینکه اختصاص مشوق صادراتی جزء سیاست‌های شورای اقتصاد است، یادآور شد: در این مقطع زمانی هیچ‌وقت مشوق صادراتی به این محصول اختصاص داده نمی‌شود، زیرا باید به فکر تأمین نیاز داخلی بود.

وی تأکید کرد: تولید تخم‌مرغ پروسه‌ای دوساله است و تا آنتهای سال آینده نیز در پیک تولید با مازاد مصرف روبه‌رو خواهیم بود و باید منافع تولیدکنندگان فراهم شود تا محصول مورد نظر مصرف‌کنندگان نیز تأمین باشد.

گفتنی است، در حاشیه نشست بزرگداشت روز جهانی تخم‌مرغ از تولیدکنندگان و چهره‌های ماندگار این صنعت با دریافت جوایز خود از دست رئیس سازمان دامپزشکی کشور تجلیل شد.

 

نظر شما
ادامه