کد خبر: ۱۰۸۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - همزمان با آغاز صید ماهیان استخوانی در دریای خزر، یک ماهی خاویاری 60 کیلوگرمی توسط صیادان صید شد.

معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: این ماهی خاویاری به‌منظور تکثیر و بازسازی در اختیار شرکت مادرتخصصی شیلات قرار خواهد گرفت.

علی‌اصغر مجاهدی افزود: تخم‌های این ماهی خاویاری پس از تزریق هورمون و تلقیح به بچه‌ماهی تبدیل می‌شود و به‌منظور بازسازی ذخایر دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صید ماهیان خاویاری با منظور تجاری از دریای خزر ممنوع است، اما به‌علت لزوم فعالیت تحقیقاتی، ماهیان خاویاری که به‌صورت ناخواسته صید می‌شوند، در اختیار مراکز پژوهشی و تحقیقاتی قرار می‌گیرد.

مجاهدی ادامه داد: در سال گذشته 300 میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی به‌منظور بازسازی در دریای خزر رهاسازی شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 150 شکرت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، هرساله از 20 مهرماه فصل صید ماهیان استخوانی ازجمله کپور، سفید، کفال و... در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان آغاز و تا 15 فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
0
0
با مراجعه به منابع شیلات صید ماهیان خاویاری مانند فیل ماهی 600 تا1000 کیلوگرمی هم اتفاق میافتاد البته 60 کیلو گرمی را میتوان در رکوردهای بین المللی ثبت کرد که این ذوق زدگی دوستان تکمیل شود!
مريم صالحي
|
-
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
بعد از جلسات متعددي در مورد بازسازي ذخائر ماهيان خاوياري كه در سازمان شيلات ايران وبا همكاري موسسه تحقيقات شيلات و شركت مادر تخصصي برگزار شد ، مصوباتي مبني براينكه پس از اين، استفاده تجاري (خاويار سازي و ...)مممنوع و لازم است همه مولدين وحشي و پرورشي اين ماهيان جهت بازسازي ذخائر هدايت شوند .
نظر شما
ادامه