کد خبر: ۱۰۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - تخم‌مرغ SPF ماده اولیه تولید اکثر واکسن‌ها و وسیله‌ای برای تکثیر سلول در فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی است که در حال حاضر برای واردات آن مقادیر بسیاری ارز از کشور خارج می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اعلام این مطلب گفت: هم‌اکنون به کمک این مؤسسه، مراحل نهایی تولید دانش فنی تخم‌مرغ ­SPF در حال اتمام است.

دکتر هادی فامیل قدکچی افزود: فراهم شدن امکان تولید این نوع تخم‌مرغ از موفقیت‌های بسیار مهم در کشور است و بسیاری از موانع پژوهشی را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع تخم‌مرغ SPF ماده اولیه تولید اکثر واکسن‌ها و وسیله‌ای برای تکثیر سلول در فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی است که در حال حاضر برای واردات آن مقادیر بسیاری ارز از کشور خارج می‌شود.

ایجاد 15 آزمایشگاه رفرانس برای عملیات واکنش سریع در شرایط پدافندی
این مقام مسئول ادامه داد: برای عملیات واکنش سریع در شرایط پدافندی 15 آزمایشگاه رفرانس آماده شده است.

فامیل قدکچی تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی خطوط تولید بسیاری از واکسن‌های مورد نیاز کشور در مؤسسه رازی راه‌­اندازی شد و با همکاری تنگاتنگ با مؤسسه پاستور اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

وی از حرکت طرح‌های تحقیقاتی به سمت مطالعات کاربردی نیز خبر داد و یادآور شد: مطالعات کاربردی نشان می‌دهد که باید محصولات زیادی را در دست اجرا داشته باشیم که در این باره اقدامات لازم انجام شده و شرایط کنونی را مهار کرده تا بتوانیم کشور را از تولیدات خارجی بی­‌نیاز کنیم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
واقعا!!!!!
نظر شما
ادامه