کد خبر: ۱۰۹۴

حکیم مهر -  رعایت شرایط بهداشتی و واکسیناسیون به موقع تلفات ناشی از سندرم تنفسی در مرغداریهای سراسر کشور را 60 تا 70 درصد کاهش داد. 
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: طی پنج ماه گذشته در مرغداریهای هفت استان کشور شاهد تلفات ناشی از بیماری سندرم تنفسی بوده ایم.
دکتر مجتبی نوروزی افزود: دامپزشکان این سازمان با آموزش نحوه مقابله با این عارضه و توزیع گسترده واکسن باعث کاهش تلفات در استانها شدند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اصفهان، خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و برخی از مرغداریهای قم، مازندران و خراسان رضوی درگیر این عارضه بوده اند.
دکتر نوروزی افزود: اگر مرغداران شرایط بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به جای کاهش، شاهد افزایش چشمگیر این عارضه در کشور باشیم.

هیچ موردی از تلفات انسانی ناشی از تب کیو در ایران وجود ندارد


رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: این بیماری به دلیل آنکه بین انسان و دام مشترک است، حایز اهمیت است و مقابله با آن جزو اولویتهای سازمان دامپزشکی کشور است.
وی افزود: در کشورهای همسایه مانند عمان شاهد تلفات انسانی بودیم اما رعایت موازین قرنطینه ای و شرایط بهداشتی تاکنون اجازه ورود عامل بیماری به کشور را نداده است.
دکتر نوروزی در پایان از حضور بیش از هزار و 200 اکیپ بهداشتی و ناظر شرعی در هیاتهای عزاداری در عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد.

 

نظر شما
ادامه