کد خبر: ۱۰۹۹۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی سیستان و بلوچستان، خواف، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد

 

کسب رتبه چهارم جلب رضایت ارباب رجوع توسط اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان


اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در طرح سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاههای اجرایی استان ؛ در میان 21 دستگاه ، موفق به کسب رتبه چهارم جلب رضایت ارباب رجوع گردید .
بنابراعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی این استان، این اداره کل جزء اولین دستگاه های اجرایی استان بوده که باستناد بخشنامه شماره 7193/200 مورخ 30/3/90 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهور ، واحد میز خدمت را در کنار راه اندازی تلفن 1512 ، با هدف تکریم ارباب رجوع و تسهیل در ارائه خدمات قابل ارائه به مراجعان، به طور کامل اجرایی نموده است و افزایش قابل توجه درصد رضایت مندی مراجعان ، حکایت از توفیق و اثرگذاری طرح مذبور در رسیدن به اهداف مربوطه دارد .  

 

-------------------------------

 

رییس شبکه دامپزشکی خواف گفت:
راه اندازی پیش سرد کشتارگاه سنگان همزمان با عید سعید قربان


رییس شبکه دامپزشکی خواف گفت: پیش سرد کشتارگاه سنگان شهرستان خواف همزمان با عید سعید قربان به بهره برداری رسید.
دکتر محمد احمدی گفت: به منظور افزایش سطح بهداشت عمومی و ارائه خدمات بیشتر ، این پیش سرد توسط شهرداری سنگان تجهیز و راه اندازی گردیده است.
وی افزود: با توجه به خطر انتقال بیماریهای خطرناکی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری تب مالت به انسان ، بایستی لاشه و آلایش دام کشتار شده به مدت24ساعت در دمای معمولی یخچال بین یک تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.در غیر اینصورت نمی توان با اطمینان لاشه و آلایش را استفاده نمود.
وی گفت: اعتبار مورد نیاز جهت راه اندازی پیش سرد 400میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریها تأمین اعتبار گردیده است.
وی اظهار امیدواری کرد با افزایش نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی بر ذبح دام در سطح شهر سنگان ، دیگر شاهد کشتار غیر مجاز نبوده و توزیع گوشت پس از کشتار در کشتارگاه و گذراندن مرحله پیش سرد انجام شود.

---------------------------------

 

آزمایشگاههای دام در مناطق کمتر توسعه یافته آذربایجان شرقی ایجاد می شود


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صدور مجوز برای ایجاد و گسترش مراکز دارویی و آزمایشگاه های دام در مناطق کمتر توسعه یافته استان خبر داد.
دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان در مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور در تبریز وجود 12آزمایشگاه دام در بخش دولتی و 11 آزمایشگاه در بخش خصوصی را از زیرساختهای تحقیقاتی استان عنوان کرد و گفت: 181 درمانگاه دام ، 12 خانه بهداشت دام و 124 داروخانه دام هم به عنوان زیرساختهای درمانی استان در بخش دام محسوب می شود.
وی به فعالیت سه واحد داروسازی در استان به منظور تامین داروی مورد نیاز بخش دام اشاره کرد و افزود: دو پست قرنطینه دامی و یک پست قرنطینه بین استانی هم برای مهار بهداشتی ورود و خروج دام ایجاد شده است.
زندیه بااشاره به اینکه ظرفیت های زیرساختی موجود در شهرهای بزرگ جوابگوی نیاز موجود در راستای ماموریت های دامپزشکی استان است، گفت: برای پوشش بهتر خدمات و توزیع عادلانه امکانات، نیازمند همراهی نیروهای جوان تحصیل کرده برای خدمت در روستاها و شهرهای کوچک هستیم.
وی با اعلام اینکه مرحله دوم نشانه گذاری تخم مرغ ها در این استان در  زمستان امسال اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول ثبت مشخصات بر روی کارتون های تخم مرغ اجرا شده و در مرحله دوم تاریخ تولید و انقضا بر روی تخم مرغ ها ثبت می شود.
مجمع یکروزه مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور شامل 18 استان واقع در نیمه شمالی کشور در تبریز برگزار شد.

-----------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد:
کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی اولویت اول دامپزشکی است


مدیرکل دامپزشکی استان گفت: توجه به امر پیشگیری و به‌کارگیری شیوه ‌های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله اولویت‌های کاری دامپزشکی است. 
دکتر صادقی  اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک کهگیلویه وبویراحمد و همچنین مستعد بودن آن  به لحاظ پرورش دام و  بالابودن جمعیت دامی ،  همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی بهداشت جامعه با دامپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی خواستار حمایت مسئولان و همکاری دامداران در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام شد و تصریح کرد: توجه به امر پیشگیری و به‌کارگیری شیوه‌های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک از جمله اولویت‌های کاری دامپزشکی است.

صادقی بیان داشت: با توجه به همزیستی انسان و حیوان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت، از اهمیت بالایی برخوردار است. که در این راستا اداره کل دامپزشکی استان با برگزاری کارگاه های آموزشی و بهداشتی برای پرورش دهندگان ، آموزش چهره به چهره دامداران، چاپ و توزیع بروشورهای بهداشتی ، توزیع رایگان سموم و مواد ضدعفونی کننده ، ارسال پیامک های بهداشتی و ... از مهمترین فعالیت های آموزشی ترویجی می توان عنوان کرد.

نظر شما
ادامه