کد خبر: ۱۱۰۳۶

حکیم مهر - رییس کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده‌های لبنی – تخمیری با اشاره به تصویب کلیات نقشه راه کانون از رونمایی این نقشه در دی ماه خبر داد.

دکتر حجازی، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال غرب با بیان این که فعالیت کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده‌های لبنی تخمیری از دی ماه 1389 آغاز شده است، گفت: این کانون همانند سایر کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت ایجاد شده ذیل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ماموریت دارد که با ایجاد و برقراری هماهنگی بین تمام نقش آفرینان بخش صنعت لبنی – تخمیری نسبت به استفاده از منابع مادی و معنوی کشور در هدایت فعالیت‌ها و تسریع در فعالیت‌های چرخه نوآوری و در نهایت ارتقاء کمی و کیفی صنعت لبنی – تخمیری کشور گام بردارد.

وی افزود: تلاش جهت تکمیل حلقه نوآوری در فرآورده‌های لبنی – تخمیری کشور، تنظیم سیاست‌های کلان همکاری مراکز آموزشی - پژوهشی و صنایع و فراهم کردن بسترهای قانونی لازم، ایجاد هماهنگی بین نهادهای علمی، فناوری و نهادهای تولید و توزیع فرآورده‌های لبنی – تخمیری وایجاد فرصت رقابتی مبتنی بر دانش فنی در بنگاه‌های تولید و طراحی خطوط تولید از جمله اهداف راه‌اندازی کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده‌های لبنی – تخمیری است.

حجازی با بیان اینکه کلیات نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده‌های لبنی – تخمیری تدوین و تصویب شده است، گفت: پس از برگزاری نشست اخیر با محوریت بررسی پیش‌نویس نقشه راه کانون و تصویب کلیات نقشه، مقرر شد که نظرات متخصصان اعمال شده و در نهایت در همایش سراسری کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت که دی ماه سال جاری برگزار می‌شود رونمایی شود.

وی تصریح کرد: کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده‌های لبنی – تخمیری درصدد است که بین مراکز علمی، اتحادیه‌ها، تولید کنندگان و تمام ذی‌نفعان درگیر در صنایع لبنی – تخمیری برای ارتقا این بخش از صنعت کشور از طریق به کارگیری دستاوردهای جدید علمی و جاری کردن فناوری‌ها در صنعت ارتباط ایجاد کند.

حجازی خاطرنشان کرد: تدوین دوره‌های آموزشی صنعت لبنی – تخمیری و کمک به برگزاری همایش‌های علمی این صنعت از جمله فعالیتهای اخیر کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده‌های لبنی – تخمیری به شمار می‌رود.

رییس کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده‌های لبنی تخمیلی از ارائه طرح ایجاد مرکز تخصصی فناوری فرآورده‌های لبنی – تخمیری به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: درصددیم که این مرکز را با مشارکت بخش خصوصی و حمایت‌های معاونت تشکیل دهیم تا پاسخگوی نیازهای فناورانه صنعت لبنی – تخمیری باشد و بتواند فعالیتهای تحقیقاتی – توسعه‌یی برای این صنعت انجام دهد.

 

نظر شما
ادامه