کد خبر: ۱۱۰۳۷

حکیم مهر - براساس آمار منتشر شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مورد ضریب تاثیر نشریات فارسی نمایه شده در ایران٬ مجله علمی- ترویجی «ایمنی زیستی» با ضریب تاثیر 0.597 موفق به کسب رتبه هشتم در بین تمامی مجلات فارسی زبان (علمی پژوهشی و علمی ترویجی) وابسته به وزارت علوم شده است.

این مجله با وجود اینکه علمی ترویجی است، موفق به کسب رتبه اول در بین تمام مجلات علمی اعم از علمی- ترویجی و علمی – پژوهشی منتشر شده در حوزه علوم زیستی (کشاورزی و پزشکی و محیط زیست و زیست شناسی و غیره) شده است. نشریات بسیار قدیمی و شناخته شده دیگری نیز وجود دارند که با وجود دارا بودن رتبه علمی پژوهشی و قریب به نیم قرن انتشار در رتبه‌های بالای 200 قرار دارند.

سردبیر و مدیر مسوول این نشریه با بیان این که با توجه به اینکه نشریه علمی - ترویجی ایمنی زیستی یک نشریه نو پا با سابقه پنج ساله است٬ کسب چنین رتبه‌ای در مقابل رتبه‌های سه رقمی مجله‌های علمی-پژوهشی با سابقه چهل ساله و بالاتر بسیار قابل توجه است درباره علت موفقیت این نشریه گفت: مهمترین ویژگی این دستاورد این است که در دانشگاه‌های کشور رشته‌ای به نام ایمنی زیستی نداریم و به همین دلیل این نشریه علاوه بر اینکه به تولید علم کمک می‌کند، یک حوزه‌ی علمی را تعریف کرده و جای خالی یک رشته‌ی دانشگاهی را در بین متخصصان امر پر کرده است. از طرف دیگر این نشریه مخاطب خوبی هم در بین مسوولان و نمایندگان مجلس دارد.

 

نظر شما
ادامه