کد خبر: ۱۱۱۱

حکیم مهر -  معاون شبکه دامپزشکی قوچان از پوشش فراگیر خدمات دامپزشکی و کاهش بروز بیماری‌های واگیر و مشترک دامی در این شهرستان خبر داد.

جواد الهی اظهار داشت: در این راستا برنامه مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین دام و انسان، بر اساس جمعیت دامی شهرستان و پیش‌بینی استان به ‌صورت پوشش کامل و مراجعه به روستاها و دامداری‌ها با همکاری بخش خصوصی دام‌پزشکی به ‌صورت رایگان انجام می‌شود.
مسئول مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی قوچان افزود: امسال مبارزه با بیماری‌های مشترک مانند بیماری بروسلوز (تب مالت)، هاری و شاربن (سیاه زخم ) و تست سل در اولویت قرار داشته و معادل 120 درصد نسبت به پیش‌بینی پیشرفت داشته است و این روند تا پایان سال هم ادامه دارد.
وی ادامه داد: در 9 ماهه اول امسال یک میلیون و 100 هزار نوبت سر دام بر علیه بیماری‌های مشترک و واگیر دامی در این شهرستان مایه‌کوبی شده که نسبت به سال گذشته آمار واکسیناسیون پیشرفت چشم‌گیری داشته است.
الهی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان متولی بهداشت و سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی و درنهایت تامین‌کننده و تضمین‌کننده سلامت مصرف‌کننده‌هاست و تمام تلاش‌ ما برای ارتقای بهداشت عمومی و تامین امنیت غذایی در جامعه است.

 

نظر شما
ادامه