کد خبر: ۱۱۱۷۵

حکیم مهر - مدیر کل دفتر توسعه منابع آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: به دنبال پرورش گونه‌های جدید از جمله تیلاپیا در استان سمنان هستیم که گونه‌ای مقاوم با نیاز آبی کم، زاد و ولد بالا و کیفیت گوشت مطلوب است و استان سمنان به عنوان یک پایلوت خوب می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

مرتضی افراسیابی در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: استان سمنان علیرغم محدودیت‌ها از موقعیت خوبی در پرورش ماهی برخوردار و هر ساله میزان تولید استان از رشد خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: سازمان شیلات ایران مساعدت‌های لازم را به استان سمنان داشته و برای توسعه آبزی پروری این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: در استان پیگیری توسعه آبزی‌پروری خصوصاً ترویج گونه‌های جدید و درآمدزا هستیم تا ضمن افزایش تولید، بهره‌برداران نیز از درآمد مطلوب برخوردار شوند.

سید مجید موسوی گفت: استان سمنان با توجه به موقعیت مکانی، جغرافیایی و نزدیکی به بازارهای مصرف خصوصاً بازار تهران، نسبت به دیگر استان‌ها از مزیت بهتری برای پرورش گونه جدید تیلاپیا برخوردار است و رایزنی‌های لازم در امور مربوط به مسائل زیست محیطی آن در استان انجام شده است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر است برای اولین بار پرورش تیلاپیا تا پایان سال در استان شروع شود.

 

برچسب ها: تیلاپیا، سمنان،
نظر شما
ادامه