کد خبر: ۱۱۳۷۷
تعداد نظرات: ۴۶ نظر

حکیم مهر - در آستانه برگزاری کنگره علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، تعدادی از دانشجویان این رشته در نامه به حکیم مهر خواستار توجه بیشتر مسئولین به وضعیت اشتغال دانش‎آموختگان این رشته شدند.

این دانشجویان همچنین خواستار حذف عبارت (دامپزشکی) از عنوان این رشته و تبدیل آن به (رشته علوم آزمایشگاهی) شدند تا بدین طریق امکان فعالیت و اشتغال دانش‎آموختگان در آزمایشگاه‎های انسانی نیز فراهم گردد.

در بخش دیگری از این نامه نیز از مسئولین سازمان نظام دامپزشکی به عنوان متولی برگزاری کنگره علوم آزمایشگاهی دامپزشکی خواسته شده تا میزگردی برای بررسی چالش‎های اشتغال دانش‎آموختگان این رشته برگزار و در جهت رفع مشکلات اقدام عملی نمایند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
15
4
تا کی باید بشینیم ببینیم هرکسی با رشتمون هرکاری می خواد بکنه!!
این دانشجوای عزیز اگه می خواستن رشته علوم آزمایشگاهی بخونن می رفتن اون رشترو می خوندن نه رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی!!
قبول دارم باید به وضعیت اشتغال این دوستان توجه کرد
اما این به هیچ وجه پیشنهاد خوب و معقولی نیست
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
20
4
تقریبا مثل این می ماند که من خواستار حذف کلمه دام از دامپزشکی و تبدیل ان به پزشکی باشم!!!
تعجب می کنم از حکیم مهر!
شما که علوم ازمایشگاهی انسانی می خواستید چرا امدید علوم ازمایشگاهی دامپزشکی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
آقای محترم شما هم به رشته ت پز نده چون الان بین دام وانسان فرقی نمیکنه حتی ارزش دام از آدم های امروزی بهتره
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
13
3
یک واقعیت را خدمتت دوستان بگم. اگر می خواهید به فرض محال چنین اتفاقی بیفتد، باید اولا دروس شما تجدید نظر شود و بعدش اساتید شما از دانشکده پزشکی بیاند. چون واقا سطح دانش کارشناس علوم آزمایشگاهی با همتایان خود بسیار بالاتر است. واقعیت بود هر چند تلخ!!
پاسخ ها
Mr.x
| Australia |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
من کاری بە این بحث‌ها ندارم ولی دوست عزیز هیچوقت یک دانشجوی حیطه پزشکی قابل مقایسه با دانشجوی حیطه دامپزشکی نیست از لحاظ علمی.
|
-
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
9
1
ای دل غافل دوستان من کجای کارید که دوستان شما در دکترا حرفه ای و حتی دکترای تخصصی هم بیکارند
وحید
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
1
2
با سپاس از اینکه این خواسته رو باز تاب دادید امیدوارم در گردهمایی پیش رو برای بیکاران این رشته چاره ای اندیشیده بشه و فرصتی باشه برای موانع کار برای این رشته و دست آوردی در این همایش بدست بیاد ودر این خیل فارغ التحصیل بیکار انگیزه ای روایجادکنه تا مثل من روزی صد بار از این که این رشته رو انتخاب کردن به خودشون لعن و نفرین نفرستن. عاقبت همه ی ماشده یا توی آموزش و پرورش اونم باهزار زور تدریس کردن یایکی از دوستام رفته توی یک شرکت انبار داری می کنه بقیه دوستام هم که همگی بیکارن یا وارد کار آزاد شدن یا اگه وارد آزمایشگاه بالینی شدن از گرایششون ایراد گرفتن خدا عاقبت کسایی رو که تازه دارن وارد این رشته میشن بخیر کنه که فقط دارن با سرنوشت خودشون بازی می کنن.
کامران هراجی اصفهانی
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
1
4
ضمن تشکر از این مطلب دقیقا مشکل بزرگی هست ، از کوچکترین مشکلات از جمله تعریف نشدن علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در سازمان نظام وظیفه که اگر بخواهیم پیگیر نامه ای بشویم به مشکل برخورد میکنیم تا بازار کار که برای این گرایش بازار کاری وجود ندارد ، آزمایشگاه ی های انسانی به محض دیدن گرایش دامپزشکی در انتهای عنوان رشته از پذیرش سر باز میزنند و در زمینه دامپزشکی نیست هیچ شغلی برایش در نظر گرفته نشده ، این گرایش دامپزشکی باید از عنوان مدرک و رشته حذف شود تا حداقل بهانه های مسئولین استخدام کننده از بین برود .
وحید
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
3
با سلام خدمت دوستانی که اظهار نظر کردند بایدبگم که منظور مااز حذف گرایش به معنای این نیست که رشته ماتبدیل به علوم آزمایشگاهی پزشکی بشود بلکه مامی خواهیم رشته علوم آزمایشگاهی به دوصورت علوم آزمایشگاهی بالینی وعلوم آزمایشگاهی عمومی در دانشگاهها ارایه شود و این کار در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته های میکروب شناسی دامپزشکی ویروس شناسی دامپزشکی وایمنی شناسی دامپزشکی صورت گرفت و نام گرایش حذف شد معادل این رشته ها در دانشکده های پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد باگرایش پزشکی ارایه می شودبه این صورت که ارشدمیکروب شناسی در دانشکده های دامپزشکی وارشدمیکروب شناسی پزشکی در دانشکده های پزشکی ارایه می شودلطفا به دفترچه ارشد گروه پزشکی و گروه دامپزشکی سال 91سری بزنید منظور اینجانب را متوجه می شوید منظور ما این است که این امر به مقطع کارشناسی هم تعمیم داده شود.
وحید
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
2
اگه واقعا اوضاع دامپزشکی اینقدر خرابه چرا دست به دست هم نمی دید یک کمیته بحران برای تمام مقاطع تشکیل بشه .هر سال هم که داره به دانشکده های دامپزشکی اضافه میشه .خوب اگه کار برای همه مقاطع دامپزشکی نیست خوب پذیرش رو در دانشگاهها محدودکنید. حداقل جلوی افزایش دانشکده های دامپزشکی رو بگیرید
وحید
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
8
عزیزی که نوشتی :شما که علوم ازمایشگاهی انسانی می خواستید چرا آمدید علوم آزمایشگاهی دامپزشکی .منم خیلی دوست دارم توی زمینه کاری خودم کار کنم ولی وقتی توی دامپزشکی کاری برای مانیست به قول خودتون دکتراش هم بیکارن پس این پسوند رو برای خودتون داشته باشیدبه درد ما که نخوردشایدبه درد شما بخوره و حتماهم خورده که داری ازش دفاع می کنی یک رشته من درآوردی که هیچ جایگاه شغلی نداره رو دایر کردید با سرنوشت ماهابازی کردید حالاهم میگیدخوب می رفتید یه رشته دیگه؟اینم شد جواب؟ ما که سوختیم ولی اینقدر پی گیری می کنیم تا کسانی که بعد از ما .... رو بیدار کنیم
وحید
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
4
از سوی دیگر بایدبرای دیگر دوستان عرض کنم اکثریت دروس هر دوگرایش علوم آزمایشگاهی مشابه است وغیراز رشته علوم آزمایشگاهی بالینی، کارشناسان زیست شناسی، میکروبیولوژی ،بیوشیمی و حتی شیمی باوجودیکه دروسی که پاس میکنند اصلا بادروس که علوم آزمایشگاهی دامپزشکی می گذرانند قابل قیاس نیست در آزمایشگاه ها مشغول به کار هستند حال ماکه رشته مان علوم آزمایشگاهی است نباید حق کار داشته باشیم؟ تشابه دو گرایش علوم آزمایشگاهی ،مثل تشابه پزشکی و دامپزشکی است درست است این دو دکتر باهم تفاوت دارند ولی در بسیاری زمینه ها کارشان به هم گره خورده و برای سلامت جامعه بایددست به دست هم دهند اگر خط و مرزی برای پزشکی و دامپزشکی قایل نیستید پس برای ماهم قایل نباشید. اگر کار دامپزشک و پزشک مبارزه با بیماری ها نیست به من بگوییدتا من هم بدانم. عزیزان من ،شما هیچ چیزی از گروه پزشکی کم ندارید وهیچ درسی را در زمینه بیماری ها کمتر از آنها پاس نکرده اید شمابه خود اعتماد ندارید وقتی خودمان به خودمان مطمئن نیستیم چگونه می خواهیم جامعه به ما اعتماد کند بین پزشکی ودامپزشکی خط کشیده اند دو چارتی که از هم تفکیک پذیرنیستند رااز هم جدا کرده اند و ما سکوت کرده ایم. تمامی واکسن ها وداروها روی حیوانات تست می شود وپس ازآن به انسان تعمیم می یابد بیماری های عصرنو بیماری های زئونوز است (آنفلو آنزای خوکی ،مرغی و...) تمام نتایج حاصل از تحقیقات از مطالعه روی حیوان حاصل می شود،تمامی آنتی توکسین ها از سرم حیوانات بدست میآید.آنچه در ایران دیده می شودنگاه سلیقه ای به رشته هاست از میان رشته های با پایه بیولوژی تنهابه آنهایی بهاداده می شودکه پسوند پزشکی دارند یادر گروه پزشکی قرار می گیرند .باقی رشته ها رابی ارزش حساب می کنند وآنقدر پذیرش در دانشگاه برای این رشته ها انجام می شودکه بازار کاربا خیل فارغ التحصیلان هم خوانی ندارد. ......... پزشکی که پایه زیست شناسی قوی نداشته باشد پزشک نیست پزشکی که نگاه تحقیر آمیزبه دامپزشکی دارد نمی تواند نام پزشک راروی خود بگذارد. از سوی دیگر رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی معادلی در اروپا وآمریکاندارد،من می خواهم بدانم فرد یا افرادی که این رشته را تاسیس کردند نام آن را از کجاآوردند و اگر جایی تدریس میشده و وارد کردند اصولا رشته ای را وارد میکنند که نیاز به آن در کشور لازم دیده می شودپس باید بازار کار خوبی داشته باشد پس چرا فارغ التحصیلان آن همه بیکارند؟ من تنها به این نتیجه می رسم که این رشته تاسیس شد تا باجذب دکترهای دامپزشک به عنوان مدرس این رشته در دانشگاه ها از بیکاری این قشرکم کنند. وا اسفا برکسانی که بخواهد بیکاری یک قشر را با بیکار کردن قشردیگر جبران کند .
کاوه حاتمی
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
1
5
باسلام.چند نکته جالب را گوشزد میکنم.
1 - هیچ جای دنیا اساتید دانشگاه غیر از کار تحقیقاتی کار دولتی انجام نمیدهند که در ایران دقیقاً برعکس هست و بر اساس تفکرات خودشان در محتوای آموزشی و آینده شغلی و علمی دانشجویان تغییر ایجاد میکنند.
2 - به لطف .....مسئولان امر،مجبور به کار با خفت در آزمایشگاه تشخیص طبی بودم و سابقه و تجربه بنده از خیلی از دوستان و آقایون پر ادعا(منظورم همه نیست) در زمینه آزمایشگاه و امور آزمایشگاهی بیشتر هست.توضیح آنکه اصولاً در هیچ جای دنیا آزمایشگاه نظر قطعی را بیان نمیکند و در پروسه درمان دخیل نیست و کار ما سنجش مقادیر و تایید وجود یا عدم وجود عوامل بیماریزا هست و در خوشبینانه ترین حالت احتمالات را بصورت پاورقی برای متقاضی آزمایش بیان میکنند.
3 - کسانی که بیان میکنند فقط دکتر میتواند مدیریت کند،نمونه ای بیاورند که نشان دهد دکتر دامپزشک تشخیص دهنده و انجام دهنده آزمایش بوده است. اگر مُهر را به 1 شخص بیسواد هم بدهند پس از زحمتی که اشخاص اُپراتور (کاردان یا کارشناس)در بدست آوردن نتایج آزمایش میکشند ،میتواند اوراق را ممهور کند.
4 - در شرایط فعلی که نه تنها برنامه و جایگاهی برای این رشته ندارید بلکه فارغ التحصیلان دکتری هم خواهان سهیم بودن و صاحب امر بودن شده اند،و حتی کارشناسان میکروبیولوژی و جانورشناسی و مواد غذایی،فراوری شیر و ...در انواع و اقسام آزمایشگاههای مواد غذایی و شیر در این شاخه اشتغال دارند و رضایت کارشناسان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی مبنی بر حذف پسوند دردسر ساز و نا مبارک دامپزشکی(بر خلاف تصور ما در زمان انتخاب رشته) امور را به شکلی هدایت کنید که ما به خاسته خود برسیم.
5 - راه دیگری هم هست.مثل رشته پزشکی آزمون مهارت و ارتقاع برگزار کنند و این گروه از رده دامپزشکی را به دکتری دامپزشکی ارتقاع دهند.
پاسخ ها
س.ا
| Germany |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
همین مونده دیگه دامپزشکی کم اشباع شده علوم آزمایشگاهی هم بهش اضافه بشه
من با رتبه ۳۰۰۰ دامپزشکی میخونم اونوقت یک نفر با رتبه ۵۰۰۰۰ بیاد هم اسم من بشه؟!
در رابطه با مورد دوم هم بگیم متخصص پوست تمام کار های مربوط به لیزر رو منشی انجام میده بدون نیاز به دکتر پس چرا نیاد یه مطب نزنه
وحید
|
-
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
0
1
کنگره علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ....... این رشته را پر تکاپو و بااشتغال بالا جلوه دهند و پذیرش دانشجو را در این مقطع تحصیلی موردنیاز کشور نشان داده تا به این وسیله چرخ دانشگاه های آزاد را باشهریه بدست آمده از جیب دانشجویان این رشته بچرخانند و بدنبال آن زمینه اشتغال اساتید بامدرک دکتری دامپزشکی و دکتری تخصصی دامپزشکی را فراهم کنند ولی غافل از آنکه شاید 5 نفر سرکار بروندولی به جای آن هر سال حدااقل 80 نفر از هردانشکده وارد بازار کار این رشته می شوندغافل از آنکه فارغ التحصیلان سالهای قبل همگی بیکارند و .... اسم این همایش را بگذارید کنگره علوم آزمایشگاهی های بیکاری ........
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
0
1
........ ورداشتین؟
رامتین میرفندرسکی
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
0
2
بل سلام به همه دوستان من هم موافق حذف این نشانه دامپزشکی که جز بدبختی چیزی برای ما نداشت هستم دوستمون حرف خوبی زد ه گرایشهای دیگه مانند میکروبیولژی بیوشیمی زیست شناسی همه می تونن کار کنن الا ما و مطلب دیگه ای که در مورد بحران در مورد این رشته تشکیل بدن موافقم با تشکر رامتین میرفندرسکی
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
2
3
خدمت دوست عزیز کاوه حاتمی باید عرض کنم که اگر فرق یک علوم آزمایشگاهی با یک دکتر در حد یه مهر باشه ! پس بفرمایید به همه آقایون اطبا بگید که الکی وقتشونو تلف نکننن درس اضافی بخونن مهرشم بدن خدمت شما که راحتتر کار کنید!؟ واقعا سخن طنز شما آدم رو به خنده وادار میکنه؟ مگه تو آزمایشگاههای پیشرفته پزشکی همه کارها رو دستگاهها انجام نمیدن پس باید همون دستگاه هم پای برگه رو مهر کنه! نه جناب کارشناس علوم آزمایشگاهی....؟؟! ضمنا بسیار مفتخر میشیم که کلمه دامپزشکی رو از کاردانی و کارشناسی حذف کنن! چون سوئاستفاده های بسیار شده و ظاهرا کم نیستن همکارای کاردان و کارشناس که ادعای دکتری دارند.! دکتر دامپزشک
وحید
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
0
0
با سلام.بار دیگر در آستانه برگزاری دومین کنگره علوم آزمایشگاهی از تمامی مسوولین،صاحب نظران و بزرگان عرصه دامپزشکی صمیمانه خواستار همکاری و دستگیری از فارغالتحصیلان بیکار این رشته و پیداکردن راههایی برای اشتغال وبه کار گیری بیشتر این فارغالتحصیلان می باشم که به پیشنهاداینجانب وبسیاری دیگر از فارغ التحصیلان این عرصه یکی از این راهها حذف گرایش دامپزشکی از این رشته وبرگزاری رشته علوم آزمایشگاهی دردانشگاه های کشوربه دوصورت علوم آزمایشگاهی عمومی وعلوم آزمایشگاهی بالینی می باشد تازمینه کار در بسیاری ازآزمایشگاه ها به غیر از آزمایشگاه های دامپزشکی برای این قشر فراهم گردد. آگهی های اینترنتی پراست ازمتقاضیان بیکار این رشته که توجه بیشترمسوولین را برای به کار گیری این انبوه بیکار می طلبد.زنگهای خطر خیلی پیشتر برای این رشته به صدا در آمده مبادا که این کنگره مثال کنگره قبل برای ما فارغ التحصیلان این رشته دست آوردی جز تداوم بیکاری وبیزاری ازآن نداشته باشد.
رضا بنابی
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
0
به نام خدا
با سلام و احترام خدمت مدیر مسئول محترم حکیم مهر

خواهشمند است مطالب مهم و تامل برانگیری که در وبلاگ خود در خصوص رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی مطرح نموده ام را در وبسایت وزین و ارزشمند خود انعکاس فرمایید.

با احترام مجدد
رضا بنابی

http://rezabonabi.blogfa.com/post/1
کاوه حاتمی
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
2
با سلام خدمت شما( دکتر دامپزشک)
خدمت انور شما عرض کنم که ما که ادعایی نداریم.در مورد فرمایشات شما عرض کنم که بسیاری از اشخاص مانند بنده و (وحید به عنوان شخصی با سابقه) که از کار نمونه گیری در آزمایشگاه تا سرپرستی بخشهای مختلف را انجام داده ایم،آنهم در مراکز پزشکی و جراحی و آزمایشگاههای تشخیصی خصوصی.
در مورد مهر هم عرض میکنم منظور بنده امور درمانی و تشخیصی بالینی نیست .همانگونه که با اطمینان بیان میکنم اگر اساتید گروههای علوم آزمایشگاهی بدون توجه به دسته بندی مقطعی و بحثهای در آمدی اقدام به آموزش کنند(که حتماً همینگونه هست)اگر اطلاعات اشخاخاص کارشناس بیشتر نباشد کمتر هم نیست.اگر کسانی مثل شما که در مورد تعداد واحدهاو طول و عرض و ساعات آن که توسط کارشناسان گذرانده شده دچار تنگ نظری نبود کمر بر نابود کردن رده های دامپزشکی نبسته بود، امروزه بعضی از اشخاص که ممکن هست دارای کمبودهایی باشند به خود نسبت دکتر نمیدادند.
به هر حال عرض کنم قرار نبوده و قرار نیست کسی جای کسی را بگیرد...ایران تنها کشور دامپزشک پرور دنیا نیست،پس میتوان از تجربه کشورهای با قدرت و سازمان منسجم در زمینه دامپزشکی الگوبرداری کرد،در همه ابعاد،خصوصاً در حیطه آموزش(مانند انگلستان که 5سال هست و آمریکا که 2 مرحله 3یا 4 ساله هست) و وظایف محوله.
در تکمیل گفته ها هم بحث رو به اینجا ختم میکنم که،شخصاً عقده نسبت به عنوان ندارم ،هر چند به مباحث بالینی علاقه دارم،ولی به هر روی،حیطه فعالیت مشخص شده و قرار نیست در کار دیگران دخالت کنم.
به هر حال سخن بسیار و گوش شنوا کم.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
0
0
با سلام خدمت تمامی دوستان:
خدمت شما عرض کنم که اولا اگر همچین رشته ای( علوم آ...دامپزشکی) من در آوردی باشه که حتما باید وزارت علوم یک فکری به حالش بکنه در ضمن هیچ تعصبی در مورد پسوند دامپزشکی به خرج ندید چون در حال حاضر پزشک های ما که در امر انسانی هستند ......من این مسئله را میگم چون متعصفانه تجربه دارم و .....4 پزشک و یک جراح مثلا استاد دانشگاه باعث تاخیر در تشخیص و درمان و در نتیجه عود بیماری بنده (تاخیر 10 ساله در تشخیص) شده است.صرف داشتن مدرک دلیل بر داشتن سواد نیست. از خواب کودکی و مدرک گرایی لطفا بیرون بیایید من در آزمایشگاه انسانی کارآموزی کردم و دیدم که مسئول بخش بیوشیمی یک کاردان بود ومسئول بخش هماتولوژی یک دانشجو و همه کار را دستگاه ها انجام میدادند.در ادامه باید بگویم سازمان دامپزشکی بنظر بنده ضعیف ترین سازمان در ایران است من دنبال کار بودم که فهمیدم مسئول فنی بهداشتی بعضی از کشتارگاه ها دیپلم و یا مدارک کاملا غیر مرتبط دارند.
مشکل پسوند نیست اگر به شما مدرک افتخاری دکتری مغز و اعصاب هم بدهند باز هم بیکار هستید ولی با همین مدرک اگر متحد باشیم کار داریم. چطور کشتارگاهی به این وسیعی فقط 3 یا 4 دامپزشک دارد؟ جواب : برای بیکاری و پایین آوردن سطح نظارت وکنترل.
چرا صنایع غذایی و صنایع مرتبط دیگر را مجبور به داشتن کارشناس علوم آ...دامپزشکی نمیکنند؟
عزیزان شما تحصیل کرده هستید میکروب ها-انگلها-قارچها از هوا نمی آیند در محیط هستند و در شرایط مسائد خود منتقل میشوند دنیا در حال پیشرفت است هر علم و هر رشته کارایی خود را دارد برای همین است که تخصص ها بوجود آمده اند نمیتوان گفت رشته ای از رشته دیگر بالاتر است.ساعتی درست کار میکند که تمامی اجزاء آن درست کار میکند نمیتوانید آن را باز کنید و بگویید فلان قطعه را دور بیندازیم یا بدرد نمیخورد.- کارشناس علوم آ...دامپزشکی
mahsa
|
-
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
5
1
میدونید ما با چه رتبه های خوبی اومدیم رشته علوم ازمایشگاهی میخونیم؟؟؟ بعد دوستان در رشته علوم ازمایشگاهی دامپزشکی توقع دارن پسوند دامپزشکی از رشتشون برداشته بشه؟؟؟ ب همین راحتی؟ دوتا رشته یکی بشه؟؟؟ اصلا رشته ما با رشته شما قابل مقایسه نیست. شما اگه میخواستید علوم ازمایشگاهی بخونید از اول اینو انتخاب میکردید. اصلا چطوره از رشتتون هم کلمه علوم ازمایشگاهی رو بردارن هم دامو ، ک فقط پزشکیش بمونه؟! :)))))
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
3
2
به نظر من درس نخوانید برید اروپا کار زیاده راحت. تو انگلیس جارو بزنید از دکتر آزمایشگاه تو ایران بیشتر پول در میارید
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
راه چاره ی ما اینه که ارشد رشته های علوم پایه پزشکی بخونیم، یه کم به خودمون فشار بیاریم درس بخونیم تا از این مرداب خلاص بشیم
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
2
حالا اگه این پسوندو بردارن شما که علوم آزمایشگاه خوندی جای شما تنگ میشه یکم خوبه دیگرون هم درک کرد
ناشناس
|
Iraq
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
2
10
همچین میگه ما با رتبه های خوب اومدیم علوم آزمایشگاه خوندیم کسی ندونه فکر میکنه چه شاخایی بودن تو کنکور .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
5
کمکم کنید...من همین امشب جوابه انتخاب رشتم اومد و شدید به این رشته ی علوم ازمایشگاه دامپزشکی علاقه دارم ولی با وضیته این چیزایی ک گفتین یکم نگران شدم...ینی بازاره کارو اینا بی زحمت اگه کسی تو این رشته تحصیل کرده و مهارت داره بهم ایمیل بزنه و یکم کمکم کنه ممنون
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
یکی ک رشتش علوم ازمایشگاهیه دامپزشکیه لطفا بهم ایمیل بزنه ممنون. elnazij0@gmail.com
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
7
حالا علوم ازمایشگاهی پزشکیم همچین رشته تاپی نیست که خودتونو بالا گرفتین اگ شما رشته تاپ قبول میشدین حتما خانوادتونم نمیشناختین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
7
مهسا تواگر پرستار بودی دیگه دیگه عالم وادمو بنده نبودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
1
سلام خیلی ناراحت این موضوع نشین ماهم رفتیم توپزشکیشم کارکردیم اونجادارن یک ودویست حقوق میدن کلیم به خاطرچندرقاز میزنن توسرکله هم فشاری بهت میارن که توعمرتم پشیمون بشی ازاین کاراونجاهم برده داری نوین هست یکی میگیره هفت تومن یکیم میگیره یکودویست برین خداتونوشکرکنین که حداقل فکرتون ازاده بعدشم سرکله زدن باخانم جماعت خودش معظلیه براخودش که مجبوری اونجا مواضب سوتفاهماتتم باشی ویه جوری که انقاری توزندان هستی عزیزم محیط کارمحیط منافع مشترکه چیزاییروتجربه خواهی کردکه توعمرتم حتی فکرشوهم نمیکردی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
1
1
این آقا ........ اصلا نمیدونه دامپزشکی چیه یا اصلا انگل چیست !!!!!!!بعدش میخواد انسانی کار کنه وامصیبتا!!!!!چون میشناسمش اینو میگم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
1
0
یعنی این رشته رو نخونیم؟
mm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
1
سلام من این رشترو قبول شدم میخواستم بدونم گرایش های این رشته برای ارشد چیه و در چه رشته هایی میشه ادامه داد؟ ایا بیوشیمی بالینی هم میشه خوند؟ لطفا اگه کسی میدونه بگه مرسی
سمیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
4
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان.
من سال ۸۷ مدرک کاردانی دامپزشکی رو گرفتم همون سال هم اقدام کردم واسه امریه تو اداره دامپزشکی شهر خودم به این درو اون در زدم ولی نشد. بعدش بهمن ۸۸ دانشگاه ازاد تو رشته علوم ازمایشگاهی دامپزشکی قبول شدم و اسفند ۹۰ مدرکمو گرفتم و بازم اقدام کردم واسه امریه سربازی و البته ب دلایلی مثل سری قبل نشد بعدش رفتم خدمت و شهریور ۹۳ خدمتم تموم شد.
الان سه ساله که بیکارم. رفتم اداره کل دامپزشکی استان درخواست گذراندن طرح دادم گفتن بودجه واسه طرح نداریم و طرح نمیگیریم. جالب اینجاست که تنها دامپزشک شهر که بومی اونجا هست منم ولی تو اداره دامپزشکی شهرمون غیر بومی کار میکنه. قبلا فکر میکردم ولی الان مطمئن شدم که مزخرفترین رشته که خوندم همین رشته هستش البته تو مملکت ما ، چون هیچ جایگاهی نداره و توجه نمیکنن. سال ۸۵ ک بیست سالم بود رفتم دانشگاه الان دقیقا یازده ساله از اون موقع میگذره و الان بیکار بی عار هی هی هی...
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
2
سلام.من امسال یعنی سال ۹۶ رشته علوم ازمایشگاهی دامپزشکی روزانه دانشگاه رازی کرمانشاه قبول شدم ثبت نام هم کردم ولی با وجود این همه تحقیق کردم و نظر شما دوستان رو خوندم دیدم واقعا الکی عمر تلف کردن هست و بلافاصاله انصراف دادم ازاین رشته.گرچه محروم میشم از کنکور ۹۷و با مخالفت شدید خانوادم مواجه شدم اما به نظرم من واقعا رشته ی مزخرفیه من اگه از اول تحقیق میکردم هیچ وقت این رشته رو جزء بقیه ی انتخاب هام نمیگذاشتم پشیمونم ولی در عوضش خوشحالم که نرفتم و ۴سال از عمرم بگذره برا رشته ای که بازار کاری نداره
Kim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
کی میخواد رسیدگی کنه مملکت هرکی هرکیه خر تو خره متاسفم واسه اینکه تو ایران ب دنیا اومدم .ارشد باکتری شناسی هستم اما بیکار چون جایگاه شغلی برای رشتم تعریف نشده قابل توجه اونایی ک میگن علوم ازمایشگاه پزشکی با دامپزشکی قیاس نیس،میخوام بدونم منظورتون از قیاس چیه لامصبا شما فقط روی انسان کار میکنید ولی ما روی انواع حیوانات و همچنین بیماری های مشترک با انسان هم کار میکنیم اگ بحثه قیاسه بله ما از شما بار علمیمون بیشتره نه شما ،شما چون راحت بهتون طرح میدن ک بگذرونین فک میکنید خیلی حالیتونه در صورتی که ی ادم دیپلم هم اگه کار عملی و تجربی انجام بده هم میتونه از پس ازمایشگاه بربیاد.چون مملکت ما به رشتمون بها نداده دلیلی نداره خودتونو بالا بدونید شما اگه واقعا باسوادی و ادعا داری کشورای خارجیو نگاه کن ببین کدوم رشته از لحاظ ارزشی و تاپ بودن بهتره ببین ب کدومش بها میدن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
2
خوب شد گفتین من میخواستم برا ورود به دانسگاه انتخابش کنم.مرسی
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
عزیزانم هرکسی که می خواهد در این رشته موفق بشه باید تا دکتری بخونه وگرنه با خوندن چهار سال برای لیسانس که نمیشه کار کرد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
بخدا حرفم نمیاد ۰واقعا راست میگید۰اما من با تحقیقاے کہ انجام دادم لیسانس علوم ازمایشگاہ بگیریم بعد ارشد گرایش انسانے بزنیم مثلا ایمنے یا انگل شناسے یا ویروس یا بکترے کہ شاید جذب بیمارستان جائ بشیم لطفا ھر کی اطلاعاتے دارہ بہم بگہ ممنونم اینم شمارم یہ مسیج بدید خودم زنگ میزنم راھنمای کنید دوساتن ممنونم ۰۹۱۰۱۵۰۰۵۳۵
آخر خط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
0
سلام بهتره به اساتید محترم بگیم از این به بعد بجای حیونای بی چاره آزمایش ها مونو روی انسان هاانجام میدهم چون که علوم آزمایشگاهی انسانی قرار بخونیم
Vici
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
سلام ،من این رشته رو قبول شدم ،با خوندن نظرات شما دیدم واقعا همه پشیمونن ،لطفا راهنماییم کنید
پاسخ ها
نسترن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
سلام بلاخره چه کردین ؟ دکتری باکتری دامپزشکی رفتین
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
0
به نظر من فرق نمیکنه چه رشته ای فعلا که همه بیکارن الکی کل کل نکنین
.....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
سلام ببخشید من امسال علوم آزمایشگاهی دامپزشکی قبول شدم .. اینجور ک از صحبتاتون مشخصه بازار کار ندارع ...
ینی هیچ جوره نمیشه وارد کار شد ؟؟ میشه کسی ک این رشته رو خونده یکم واسم توضیح بده . ممنون میشم
نظر شما
ادامه