کد خبر: ۱۱۳۸۱

حکیم مهر - به منظور حفظ بهداشت دام و جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی، نقل و انتقال دام به دامداری‌ها باید با مجوز دامپزشکی انجام شود.
دکتر محسن مشکوة معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با بیان این مطلب افزود: سازمان دامپزشکی متولی تامین بهداشت دام و فراورده‌های دامی در کشور است که این امر با همکاری دامداران، مرغداران و ... فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دام‌ها را به صورت متراکم نگهداری می‌کنند، گفت: در دامداری‌های سنتی دام‌ها را به صورت پراکنده پرورش می‌دهند که در این روش بیماری‌ها کمتر و آهسته‌تر انتشار می‌یابند، اما در روش نگهداری دام ها به صورت صنعتی و متمرکز احتمال انتشار بیماری بین دام‌ها را افزایش می‌دهد.

مشکوة تامن فرآورده‌های دامی انبوه مورد نیاز مردم را مستلزم نگهداری دام‌ها به صورت متمرکز دانست و اظهار داشت: پرورش دام به صورت متراکم و صنعتی مسئولیت سازمان دامپزشکی را به عنوان دستگاه متولی بهداشت دام و سرمایه‌گذاران و دامداران را به عنوان متولیان تولید در خصوص رعایت مسائل بهداشتی افزایش می‌دهد تا دام ها دچار بیماری نشوند و فراؤرده‌های دامی سالم به دست مردم برسد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای را برای رعایت بهداشت دام در اولیت امور دانست و گفت:‌دامداران برای نقل و انتقال دام در دامداری‌ها باید شرایط و ضوابط لازم را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه دامداران باید نقل و انتقال دام را با مجوز دامپزشکی انجام دهند خاطرنشان کرد: این امر از انتقال و انتشار بیماری‌های دامی در دامداری‌ها جلوگیری می‌کند.


 

نظر شما
ادامه