کد خبر: ۱۱۴۱۳

حکیم مهر - در حالی که بیش از چهار ماه از شروع بررسی طرح انتزاع در مجلس شورای اسلامی گذشته است، این طرح هنوز به سرانجام نرسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: بنا به تشخیص مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح انتزاع به کمیسیون مشترکِ تلفیق‌شده از اعضاء کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و کشاورزی صورت می‌گیرد که تاکنون برآیند مثبتی در آن دیده نشده است.

محمدرضا امیری کهنوج افزود: هرچند تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در این کمیته حضور دارند، اما برآیند بررسی طرح انتزاع نشان می‌دهد این طرح همچنان در چکش‌کاری کمیسیون های صنایع و اقتصادی قرار داشته و به دور از چشم اعضاء کمیسیون کشاورزی خاک می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که مقرر بود طرح انتزاع تا پیش از لایحه بودجه 92 به صحن علنی مجلس بیاید، به‌نظر نمی‌رسد این لایحه مراحل پایانی خود را بگذراند.

امیری کهنوج درباره جدیدترین تصمیمات صورت‌گرفته در این کمیسیون ادامه داد: واگذاری تشکل‌ها، صنایع غذایی و صنایع دارویی به وزارت جهاد کشاورزی و همچنین انتخاب مدیرعامل بانک کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی و بخشی از صنایع تبدیلی وابسته به بخش کشاورزی به این وزارتخانه از دست‌آوردهای بررسی طرح انتزاع است و هنوز اطلاع دیگری از سایر ماده واحده‌ها در دست نیست.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر طرح انتزاع در سال جاری تصویب و تا پایان سال ابلاغ آن صورت می‌گرفت، می‌شد انتظار داشت منافع حاصل از آن در بخش کشاورزی در سال آینده با شروع فصل زراعی به حداکثر رسیده و با توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی حداکثر توانایی بخش تولید را به نمایش بگذارد.

وی یادآور شد: تعدادی از اعضاء کمیسیون کشاورزی در نظر دارند اعتراض خود را نسبت به کندی رسیدگی به طرح انتزاع به اطلاع هیئت رئیسه مجلس برسانند.

 

نظر شما
ادامه