کد خبر: ۱۱۵۴۹

حکیم مهر - رئیس دامپزشکی کاشمر گفت: حمل و نقل دام به خارج از شهرستان کاشمر و یا ورود دام به این شهرستان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.
محمد عارفی اظهار کرد: قبل از هرگونه حمل و نقل دام باید سلامتی دام‌ها از لحاظ کلینیکی و نیز سوابق واکسیناسیون آنها بررسی شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه دامپزشکی کاشمر مجوز حمل و نقل دام را فقط به دامداری‌هایی می‌دهد که قبل از آن موافقت دامپزشکی شهرستان مقصد را اخذ کرده باشند.

عارفی افزود: هدف از این اقدام، کنترل دام‌های هر منطقه به منظور جلوگیری از نقل و انتقال عوامل بیماری توسط دام‌هایی که اقدامات بهداشتی و پیشگیری برای آنها انجام نشده، است و هدف دیگر رعایت دستورالعمل قرنطینه‌ای است.

وی ادامه داد: دامپزشکی پس از انجام بررسی‌های لازم مجوز و گواهی بهداشتی حمل دام زنده را صادر می‌کند ضمن اینکه حمل و نقل دام به خارج از شهرستان باید با خودروهای مخصوصی باشد که دارای کد الکترونیکی هستند.

عارفی با بیان اینکه برای حمل گاو،‌ گوسفند،‌ شتر، اسب،‌ زنبور عسل، مرغ، ‌جوجه یک روزه، کود مرغی،‌ ماهی زنده و کلیه فرآورده‌های دامی باید مجوز دامپزشکی صادر شود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون در کاشمر 270 مجوز حمل و نقل گوسفند و بز به داخل و خارج از استان صادر شده که با این مجوزها 11 هزار و 247 رأس گوسفند و بز از کاشمر خارج شده است.

وی گفت: همچنین 13 مجوز حمل و نقل گاو و گوساله صادر شده که 59 رأس گاو و گوساله به داخل و خارج از استان منتقل شده ضمن اینکه با صدور دو مجوز ،‌چهار رأس اسب از کاشمر خارج شده است.

 

نظر شما
ادامه